شناسهٔ خبر: 65758343 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معرفی بهترین سایت‌های ایرانی تماشای فیلم و سریال

پلتفرم نماوا به کاربران امکان تماشای اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی مورد علاقه‌شان را نیز می‌دهد و این یکی از ویژگی‌هایی است که بسیاری از سایت‌های تماشای فیلم و سریال ندارند، همچنین تماشای پخش زنده‌ی بسیاری از رویدادها و مسابقات ورزشی نیز از پلتفرم نماوا امکان‌پذیر است. پلتفرم نماوا دارای جشنواره‌ها و تخفیف‌های زیادی است.

صاحب‌خبر -

امروزه یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های مردم در سراسر دنیا تماشای فیلم و سریال است که در اوقات بیکاری و فراغت خود به آن می‌پردازند. دستیابی به فیلم‌ها و سریال‌ها در سال‌های گذشته و پیش از آن که سایت‌ها و پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال شروع به فعالیت نمایند دشوارتر به نظر می‌رسید، چرا که افراد برای تهیه‌ی فیلم یا سریال مورد علاقه‌ی خود مجبور بودند به صورت حضوری به خرید این محصولات بپردازند اما امروزه پلتفرم‌ها و سایت‌ها این امر را بسیار تسهیل کرده‌اند.

اما مسئله ای که مخاطبان با آن مواجه می‌شوند آن است که کدام سایت یا پلتفرم بیشتر از سایرین منطبق با نیازهای آن‌ها است یا به طور کلی کدام یک از سایت‌ها از بقیه بهتر است. برای پاسخ به این پرسش باید این سایت‌ها را بر اساس برخی ویژگی‌ها که برای مخاطبان دارای اهمیت است بررسی کنیم. به طور مثال یکی از این ویژگی‌ها هزینه‌ی اشتراک در پلتفرم‌ها می‌باشد. طبیعتا مخاطبان تمایل دارند که از پلتفرم‌هایی استفاده کنند که هزینه‌ی اشتراک آن‌ها پایین‌تر از سایرین است.

ویژگی مهم دیگر از دیدگاه مخاطبان کیفیت و سرعت پخش آثار هنری است، پلتفرم‌هایی می‌توانند موفق عمل کنند که آثار هنری را با کیفیت مطلوب و سرعت بالا پخش کنند و هرچقدر که یک فیلم کیفت تصویر بالاتری داشته ‌باشد و با سرعت بالاتری پخش شود برای مخاطبان مطلوب‌تر است. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در موفقیت یک پلتفرم فیلم و سریال تأثیرگذار باشد تکمیل بودن آرشیو آن است، پلتفرم‌ها باید بکوشند که آرشیو خود را چنان کامل تهیه کنند که بتوانند سلیقه‌ی اغلب مخاطبین را پوشش دهند و انواع فیلم‌ها و سریال‌های خارجی و ایرانی با ژانرهای متنوع را در آرشیو خود قرار دهند.

اکنون هدف ما از گردآوری این مقاله معرفی چند مورد از بهترین سایت‌های ایرانی برای تماشای فیلم و سریال است، بنابراین اگر شما نیز به دنبال یافتن چنین سایت‌هایی برای پر کردن اوقات فراغت خود می‌باشید در ادامه‌ی این مقاله ما را همراهی کنید.

فیلم خونه

اولین سایتی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد سایت فیلم خونه است که دارای آرشیو کاملی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی در ژانرهای متنوع است. از نکات مثبت این سایت می‌توان به این مورد اشاره کرد که کاربرانی که دارای خط ایرانسل و یا همراه اول می‌باشند نیازی به خرید اشتراک ندارند و می‌توانند به صورت رایگان فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. فیلم‌ها و سریال‌های خارجی این سایت به صورت دوبله فارسی و یا دارای زیرنویس فارسی می‌باشند و این ویژگی تماشای فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را برای کاربرانی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند آسان می‌سازد.

آپارات

دومین سایت، سایت آپارات است که یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سایت‌ها در زمینه‌ی فیلم و سریال می‌باشد و از اعتبار بالایی برخوردار است. آپارات را می‌توان نمونه‌ی ایرانی یوتیوب در نظر گرفت که امکان آپلود ویدیو را در سراسر جهان به کاربران می‌دهد و سایر کاربران نیز می‌توانند این ویدیوها را که از جمله‌ی آن‌ها فیلم و سریال است تماشا کنند. آپارات امکان پخش زنده‌ی ویدیو را نیز به کاربران می‌دهد. از نکات مثبت آپارات شامل نشر آگهی‌های تبلیغاتی برروی ویدیوها، تفکیک ویدیوهای مناسب کودکان با استفاده از آپارات کودک و تأمین درآمد برای کاربران از طریق بارگذاری ویدیوها اشاره کرد.

کاربران برای تماشای فیلم و سریال در آپارات نیازی به خرید اشتراک و پرداخت هزینه ندارند و به صورت رایگان می‌توانند فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. آرشیو سایت آپارات نیز آرشیو کاملی است و سلیقه‌ی انواع مخاطبان را پوشش می‌دهد و رضایت آن‌ها را تأمین می‌کند، همچنین آرشیو آپارات علاوه بر فیلم و سریال سایر محتواها از جمله ویدیوهای آموزشی، سرگرمی و... را نیز در بر می‌گیرد.

نماوا

یکی از بهترین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال ایرانی در حال حاضر سایت نماوا می‌باشد. کاربران در این سایت با خرید اشتراک بنا به مدت زمان اشتراک که معمولا به صورت یک، سه و یا شش ماهه است می‌توانند به انواع فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی در ژانرهای متنوع دسترسی داشته‌باشند. یکی از برتری‌های پلتفرم نماوا نسبت به سایر پلتفرم‌ها این است که امکان دسترسی به جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها را به محض انتشار آن‌ها به کاربران می‌دهد، و این ویژگی را سایتی مانند آپارات ندارد.

کاربران می‌توانند فیلم‌ها و سریال‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارند از سایت نماوا دانلود کنند تا زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند به صورت آفلاین به تماشای آن‌ها بپردازند. پلتفرم نماوا فیلم‌ها و سریال‌های موفق زیادی را در سال‌های اخیر در آرشیو خود قرار داده‌است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سریال مهمونی، قورباغه، خاتون، شبکه‌ی مخفی زنان و... اشاره کرد. اپلیکیشن نماوا یک اپلیکیشن اختصاصی برای تلویزیون هوشمند نیز می‌باشد که به کاربران امکان تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان به صورت مستقیم از تلویزیون را نیز می‌دهد.

پلتفرم نماوا به کاربران امکان تماشای اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی مورد علاقه‌شان را نیز می‌دهد و این یکی از ویژگی‌هایی است که بسیاری از سایت‌های تماشای فیلم و سریال ندارند، همچنین تماشای پخش زنده‌ی بسیاری از رویدادها و مسابقات ورزشی نیز از پلتفرم نماوا امکان‌پذیر است. پلتفرم نماوا دارای جشنواره‌ها و تخفیف‌های زیادی نیز هست که امکان کاهش هزینه‌های اشتراک را برای کاربران فراهم می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک پلتفرم مناسب برای تماشای فیلم و سریال هستید نماوا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

فانو فیلم

آخرین سایتی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد سایت فانو فیلم می‌باشد. فانو فیلم یکی از بهترین سایت‌های پخش فیلم و سریال آنلاین است که آرشیو کاملی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. کاربران با خرید اشتراک به صورت یک، چهار، هشت و یا دوازده ماهه در سایت فانو فیلم می‌توانند به فیلم‌ها و سریال‌های این سایت دسترسی پیدا کنند. فیلم و سریال‌های خارجی در این سایت دارای دوبله و یا زیرنویس فارسی هماهنگ با فیلم هستند.

سایت فانو فیلم دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است که سلیقه‌ی انواع مخاطبان را پوشش می‌دهد از جمله‌ی این دسته‌بندی‌ها می‌توان به انواع انیمیشن‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان، برترین فیلم‌های IMDB در ژانر اکشن، خانوادگی، ترسناک، عاشقانه و... اشاره کرد. این پلتفرم در آرشیو خود فقط فیلم‌ها و سریال‌های جدید را قرار نمی‌دهد بلکه آثار قدیمی پرطرفدار به خصوص فیلم‌های وسترن را نیز برای آن‌ دسته از مخاطبان که به این آثار علاقه دارند در لیست پخش خود قرار می‌دهد. با توجه به توضیحاتی که داده‌شد سایت فانو فیلم نیز مانند سایر سایت‌هایی که معرفی شد گزینه‌ی مناسبی برای تماشای فیلم و سریال است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما