شناسهٔ خبر: 65755149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با اجرای طرح سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کشف بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی

با اجرای طرح سلامت نوروزی بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی کشف شد.

صاحب‌خبر -

کشف بیش از  ۶ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان از پانزدهم اسفند در حوزه بهداشت، بازرسان بهداشت محیط و حرفه­ای در حوزه تحت پوشش دانشگاه ۱۴ هزار و ۹۱۲ هزار بازرسی با اولویت بررسی وضع بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و آب آشامیدنی مصرفی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انحام داده اند.

 دکتر فرشید وفا افزود: این مراکز شامل تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، سامانه‌های آبرسانی و مساجد و اماکن متبرکه بوده که از این تعداد ۹ هزار و ۵۵۴ مورد بازرسی از مراکز و اماکن حساس بوده است.

وی گفت: در اجرای این طرح ۶ هزار و  ۷۵۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و  معدوم شد که از این مقدار ۳ هزار و ۱۵۱ کیلوگرم مربوط به شهرستان مشهد است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در اجرای این طرح  با ۲۵۱  متخلف برخورد قانونی شد که سهم شهرستان مشهد ۱۷۴ مورد است.

دکتر فرشید وفا افزود: از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی در مجموع ۲۲۷ مورد بازدید از مراکز و اماکن اقامتی انجام شد که ۱۸۹ مورد آن مربوط به شهرستان مشهد است.

وی گفت: از این تعداد  ۳۴ مورد آن منجر به اخطار کتبی و ۷ مورد معرفی به مراجع قضایی؛ تعداد ۲۹ مورد اخطار کتبی و ۷ مورد معرفی به مراجع قضایی شد.


نظر شما