شناسهٔ خبر: 65755034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری عاملان مجروحیت مامور پلیس/کشف ۸۰ میلیاردی دستگاه‌های لیزر و زیبایی قاچاق در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری عاملان مجروحیت مامور پلیس در آخرین چهارشنبه سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  سرهنگ علی قاسم‌پور روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر تهران در خیابان مستقر بودند که به یک باره مورد حمله نارنجک‌های دست ساز هفت نفر سوار بر موتورسیکلت در روز چهارشنبه آخر سال قرار گرفتند.

وی افزود:در این زمان یکی از نارنجک‌ها به کلاه ایمنی یکی از ماموران اصابت کرده و باعث مجروحیت او از ناحیه صورت و چشم شد که بسرعت در جهت مداوا به بیمارستان فارابی انتقال پیدا کرد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: هر هفت نفر متهم بعد از ارتکاب به این عمل غیر انسانی به سرعت با موتورسیکلت‌های خود متواری شدند.

وی تاکید کرد: ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی در نهایت هویت و مخفیگاه متهمان را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی کردند.

سرهنگ قاسم‌پور گفت: پس از دستگیری و انتقال متهمان به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر صدمه زدن به مامور قانون و توزیع و ساخت مواد منفجره اعتراف کردند و از مخفیگاه متهمان مقدار چهار و نیم کیلوگرم مواد منفجره کشف شد.

وی اضافه کرد: پنج نفر از متهمان با دستور قضایی روانه زندان شدند و ۲ نفر از متهمان برای تحقیقات بیشتر تحت نظر قرار گرفتند.

سرهنگ قاسم‌پور یادآور شد: با مخلان نظم و امنیت جامعه به خصوص کسانی که به ماموران وظیفه شناس آسیب وارد میکنند به جد برخورد خواهد شد.

کشف ۸۰ میلیاردی دستگاه‌های لیزر و زیبایی غیرقانونی در شمال تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴۴ دستگاه لیزر و زیبایی غیر قانونی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ کارآگاه علی افشاری روز یکشنبه در این خصوص افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ماموران موفق به کشف محل به دپو، خرید و فروش غیرقانونی دستگاه‌های لیزر و زیبایی در محدوده خیابان شریعتی شدند.

وی ادامه داد: فردی با راه‌اندازی شرکتی بدون اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه اقدام به این کار کرده بود که در بازرسی ماموران از محل مشخص شد این دستگاه‌ها فاقد هرگونه اسناد گمرکی و ثبت بوده که در سامانه انبارها هم ثبت نشده است.

سرهنگ افشاری با باین اینکه پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

نظر شما