شناسهٔ خبر: 65753170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۲۰۰ تُنی سهمیه گوشت قرمز در استان تهران، عرضه را تسهیل می‌کند

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با اشاره به تفاوت قیمت گوشت قرمز تنظیم بازار و دیگر واحدهای فروش و ایجاد صف‌های طولانی گفت: افزایش ۲۰۰ تُنی گوشت قرمز در استان، عرضه را تسهیل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری عصر شنبه در خصوص موارد مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد تنظیم بازار کشور که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد با اشاره به توزیع روزانه ۴۸۰ تُن گوشت قرمز در سطح این استان اظهار کرد: این رقم در مناسبت‌ها و ایام خاص به ۶۰۰ تُن می‌رسد.

افزایش ۲۰۰ تُنی سهمیه گوشت قرمز در استان تهران، عرضه را تسهیل می‌کند

وی مابه التفاوت قیمت گوشت قرمز تنظیم بازار با دیگر واحدهای فروش را موجب تشکیل صفوف طولانی در مقابل واحدهای صنفی توزیع کننده دانست و افزود: اگر ۲۰۰ تُن به میزان سرانه گوشت قرمز تنظیم بازار تهران افزوده شود، این صف از بین می‌رود و قیمت در بازارهای دیگر نیز روند کاهشی به خود می‌گیرد.

استاندار تهران در ادامه به میزان مصرف مرغ در استان اشاره کرد و ادامه داد: سرانه مصرف مرغ به صورت روزانه یک هزار و۳۵۰ تُن استد و این رقم در مناسبت‌ها به یک هزار و ۶۵۰ تُن افزایش می‌یابد که ۲۵۰ تُن به صورت روزانه به فروشگاه‌ها ارسال می‌شود.

افزایش ۲۰۰ تُنی سهمیه گوشت قرمز در استان تهران، عرضه را تسهیل می‌کند

فخاری با اشاره به برخی مسایل در توزیع کالاهای تنظیم بازار اضافه کرد: یکی از مشکلات، بحث حمل و نقل گوشت از کشورهای وارد کننده است که نیازمند تقویت آن برای توزیع سریع‌تر محصول است.

وی مشکلات موجود در کالابرگ را از عوامل دیگر طولانی شدن صفوف مقابل فروشگاههای متولی این طرح عنوان کرد و گفت: باید این رویه نیز اصلاح شود.

استاندار با بیان اینکه فرآیند بسته بندی گوشت تا توزیع بین ۱۵ تا ۲۰ روز زمان می‌برد، تاکید کرد: در صورتی که این کار به پلتفرم‌های داخلی سپرده شود، زمان بسته بندی تا تحویل کوتاه شده و این موضوع نیز در کوتاه‌تر شدن صف‌ها تأثیر گذار است.

افزایش ۲۰۰ تُنی سهمیه گوشت قرمز در استان تهران، عرضه را تسهیل می‌کند

فخاری در خصوص عدم اجرای طرح افزایش قیمت نان در استان تهران نیز یادآور شد: در حوزه نانوایی‌ها، افزایش قیمت مصوب در استان‌های دیگر اجرا شده اما عدم اجرای آن در تهران باعث بروز مشکلاتی شد که نیازمند تصمیم گیری از مراجع بالادستی است تا به یک قیمت واحد در کشور برسیم.

استاندار تهران اظهار کرد: در بخش توزیع دارو توسط شرکت‌های مشخص نیز عمدتا نیازمند تسویه بدهی از سوی دولت هستیم، تا در آینده به مشکلی برخورد نکنیم.

نظر شما