شناسهٔ خبر: 65747997 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

کشف قدیمی‌ترین فلز جهان در ایران به وزن ۳ کیلو و نیم متعلق به ۹ هزار سال قبل / باستان‌شناسان قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان را در آذربایجان و در جنوب دریاچه ارومیه پیدا کردند (فیلم)

یافته‌های باستان شناسی در این محوطه منجر به کشف یک قبر منحصر به فرد شد که آثار بسیار ارزشمندی در آن پیدا شد.

صاحب‌خبر -

عصر ایران ؛ حسن ظهوری ــ کاوش‌های باستان شناسی در تپه چمن لیلان در جنوب دریاچه ارومیه، منجر به کشف سکونتگاهی از دوره نوسنگی با قدمت حدود ۹ هزار سال قبل شد. این قدیمی‌ترین استقرار انسان در آذربایجان ایران است.

گزارش را این‌جا ببینید:

یافته‌های باستان شناسی در این محوطه منجر به کشف یک قبر منحصر به فرد شد که آثار بسیار ارزشمندی در آن پیدا شد. از جمله این آثار ۳ کیلو نیم فلز مس که تا کنون قدیمی‌ترین نمونه کشف شده در جهان هستند.

همچنین باستان‌شناسان در این قبر، زیور آلاتی یافتند که با صدف و مهره‌های آهکی ساخته شده بود. در این قبر یک شخص با مقام بالا دفن شده که باستان‌شناسان احتمالا می‌دهند نفر دوم در قبر برای او قربانی شده باشد.

این گزارش را ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
کانال عصر ایران در تلگرام
بیشتر بخوانید:
کشف قدیمی‌ترین محوطه باستانی ایران با قدمت ۴۷۵ هزار سال / پیدا شدن بقایای انسانی و حیوانات منقرض شده / احتمال پیدا شدن آثار قدیمی‌تر متعلق به ۵۰۰ هزار سال قبل (فیلم)
تماشاخانه
مانور فوق زیبای جنگنده‌ها در آسمان / یک هماهنگی بی‌نظیر (فیلم)

مانور فوق زیبای جنگنده‌ها در آسمان / یک هماهنگی بی‌نظیر (فیلم)

logo-vid

سکانس زیبای فیلم ناپلئون ساخته ردلی سکات که نبرد استرلیتز میان فرانسه و روسیه را بازسازی کرده‌است

logo-vid فیلم های دیگر
عضویت در اینستاگرام عصر ایران
۱۵ سال پیش در چنین روزی
این لحظه با حافظ
نظرات کاربران

نظر شما