شناسهٔ خبر: 65747916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۶ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری شاه در کارخانجات اورانیوم فرانسه

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۲۶ اسفند سال ۱۳۷۶، به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری شاه در کارخانجات اورودیف را روایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۲۶ اسفند سال ۱۳۷۶، به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری شاه در کارخانجات اورودیف را روایت کرده است.

...عصر فرزندان و نوه آیت الله خویی آمدند. آقای سید عبدالمجید خویی گزارش فعالیت‌های اسلامی و انسانی موسسه آیت الله خویی در کشورهای مختلف را داد‌. تعداد زیاد واحد فعال دارند و مرکز آن در لندن است و متولی آن خود ایشان است. سالانه حدود پنج‌ میلیون دلار هزینه جاری دارند که از موسسات انتفاعی خیریه که در کنار آن‌ها تأسیس شده است منجمله هزاران هکتار باغات چای در اوگاندا و کنیا و... به دست می آید. از آقایان محمدعلی تسخیری و محسن اراکی که در لندن است به خاطر عدم همکاری مناسب گلایه داشت. و مقداری از خوبی‌های حکومت اردن و شخص ملک حسین و برادرش تعریف کرد و از علاقه آن‌ها به اهل بیت و کار مهمی که در مزار شهدای موته منجمله جعفر طیار شده را توضیح داد و خواست که ایران هم سهمی در تاسیسات آن داشته باشد.

آقای غلامرضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی آمد گزارش سفر به فرانسه و بازدید از کارخانجات اورودیف را داد که ۱۰ درصد سهام آن از ایران است و برای سوخت نیروگاه‌های اتمی اورانیوم غنی می‌کند. گفت خیلی عظیم است و به تازگی سودآور شده است. از مذاکرات خود با روسیه و قراردادهای جدید برای صنایع اتمی گزارش داد امیدوار است که روسیه همکاری موثری داشته باشد. از آقای خاتمی رئیس جمهور گلایه داشت که حمایت لازم را ندارد. 

سر شب برای پر کردن دندان به بیمارستان اختر رفتم‌...

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما