شناسهٔ خبر: 65743306 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با اجرای طرح عیدانه؛

تشدید نظارت‌ها بر نازل‌های سوخت استان تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران، از تشدید نظارت‌ها برای مقابله با کم‌فروشی نازل‌های سوخت با اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد، در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

تشدید نظارت‌ها بر نازل‌های سوخت استان تهران

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمدحسین طاهری با اشاره بر اینکه نازل‌های سوخت مایع، چهار مرتبه در سال بازرسی و آزمون می‌شود، گفت: تاکنون ۱۷هزار و ۵۰۰ بازرسی و آزمون نازل‌های بنزین درباره چگونگی رفع نقص نازل‌های غیراستاندارد انجام شده است.

وی اضافه کرد: اگر نازلی، امکان اصلاح داشته باشد، توسط واحد مهندسی شرکت نفت اصلاح و پس از تأیید در آزمون مجدد، برچسب‌گذاری می‌شود؛ در غیر این صورت، نازل از چرخه مصرف خارج خواهد شد.

طاهری همچنین در مورد نحوه برچسب‌گذاری و آزمون نازل‌های بنزین گفت: ابتدا آزمونگر به صورت چشمی صفحه نمایش تلمبه و شیلنگ دسته نازل و ظاهر تلمبه را کنترل کرده و در صورت سلامت ظاهر، با ظروف اندازه‌گیری مشخص شده در استاندارد مربوطه (۵، ۱۰ و ۲۰ لیتری)، اقدام به آزمون می‌کند.

دبیر شورای استاندارد استان تهران با تاکید بر توجه شهروندان به برچسب‌های الصاقی روی نازل‌ها، افزود: درصورت تایید صحت عملکرد نازل، بازرسان برچسبی حاوی اطلاعاتی نظیر نشان استاندارد، تاریخ آزمون و مشخصات آزمایشگاه و آزمون‌گر بر روی آن نصب می‌کنند.

شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم دار» به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهاد‌های ارزیابی انطباق را با الصاق عکس، ویدیو و صدا همچنین از طریق تماس با شماره ۱۵۱۷ و یا با شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اطلاع دهند.

نظر شما