شناسهٔ خبر: 65740528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در دو سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان ساخت، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

صاحب‌خبر -

ساخت ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس افزود: در سال گذشته ۳۷ کیلومتر و از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۸ کیلومتر راه روستایی در این استان ساخته یا آسفالت شده که از هدف‌گذاری اولیه جلوتر است.

وی یادآور شد: در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، تنها کار ساخت، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی در دو سال گذشته، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‎زدایی دارد.

برخورداری ۱۹ هزار خانوار روستایی از طرح‌های راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، بیش از ۱۹ هزار خانوار روستایی از راه آسفالته مناسب برخوردار شده‎اند.

وی اظهار کرد: این اقدامات نقش بسزایی در محرومیت‌زدایی و آسان شدن ارتباط جمعیت ساکن روستا‌ها با مراکز بخش و شهرستان‎ها ایفا کرده است.

اخترشناس با اشاره به بسته شدن پرونده ساخت راه آسفالته روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان در دولت سیزدهم، اضافه کرد: بوشهر در این شاخص جزو استان‎های پیشگام کشور است.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر تکمیل راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را در اولویت داریم، عنوان کرد: براین اساس راه دسترسی ۷ روستای استان معادل ۷۴ کیلومتر نیازمند زیرسازی یا روکش آسفالت است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یکی از طرح‌های راه‌هایی روستایی بالای ۲۰ خانوار استان «باغتاج» دشتستان است که بهسازی و روکش آن آن مطابق برنامه در دست اجراست و برای روستا‌ها نیز پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی هستیم.

۳۸ طرح راه روستایی در بوشهر فعال است

دبیر کمیسیون ایمنی راه‎های استان همچین خبر داد: اکنون ۳۸ طرح راه روستایی در استان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

اخترشناس اضافه کرد: تعریض جاده دهقاید – نظرآقا در دشتستان به طول ۵ کیلومتر و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و قطعه اول محور سنا- شنبه در دشتی به طول ۸ کیلومتر و اعتبار ۵۳ میلیارد تومان از شاخص‎ترین طرح‎های راه روستایی فعال در استان است.

نظر شما