شناسهٔ خبر: 65737527 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت عیدانه ریاست جمهوری، ترفند جدید مجرمان اینترنتی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان هشدار داد: ارسال پیامک حاوی لینک جعلی «ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» یکی از ترفند‌های مجرمان اینترنتی است.

صاحب‌خبر -

پرداخت عیدانه ریاست جمهوری، ترفند جدید مجرمان اینترنتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و همچنین ارسال شکواییه‌های قضایی به این پلیس؛ مشخص است این بار مجرمان اینترنتی با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و جعلی «ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» در کمین کلاهبرداری از شهروندان هستند.

­

این مقام مسئول افزود: با اقدام عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان رایانه ای در این حوزه در چند روز اخیر تعداد ۱۵۵ سرشماره ارسال کننده پیامک‌های جعلی و بیش از ۴۱۰ شماره حساب بانکی متعلق به مجرمان رایانه ای شناسایی شدند و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی نسبت به مسدود سازی و اقدام قانونی علیه مرتکبان این گونه جرایم صورت گرفته است.

­

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، قطعا در ایام منتهی به پایان سال و آغاز نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش تحرکات مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف از جمله «ارسال لینک‌های آلوده و تماس تلفنی شرکت در مسابقات مختلف رادیو و تلویزیون» خواهیم بود.

نظر شما