شناسهٔ خبر: 65737146 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

راهنمای صبحانه مناسب برای کبد چرب با دکتر گوارش آنلاین

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه به‌عنوان مهم‌ترین وعده ‌غذایی روز شناخته می‌شود، بنابراین نباید از صرف آن غافل شوید. اگر بیماری کبد چرب دارید، آن‌‌چه می‌خورید نقش اساسی در مدیریت و معکوس کردن این بیماری دارد. پروتئین یکی از ریزمغذی‌های حیاتی است که کبد شما برای تسریع بهبود کبد و کاهش سطح چربی کبد نیاز خواهد داشت. مواد غذایی با پروتئین بالا برای صبحانه و ایده‌های وعده‌غذایی که برای کبد شما مفید هستند توسط دکتر گوارش آنلاین معرفی خواهند شد.

C:\Users\user\Downloads\1.jpg

رابطه بین پروتئین و کبد سالم

پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت‌ها در سراسر بدن، از جمله کبد، ضروری است. پس از آسیب یا بیماری، کبد برای بازسازی سلول‌های آسیب دیده به پروتئین نیاز دارد. آنزیم‌ها پروتئین‌هایی هستند که بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن را هدایت می‌کنند، از جمله مواردی که در هضم، سم‌زدایی و متابولیسم دخیل هستند.

کبد آنزیم‌های زیادی تولید می‌کند که برای عملکرد صحیح آن ضروری خواهد بود. این اندام با تولید عوامل ایمنی و فیلتر کردن باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا از جریان خون، نقش کلیدی در سیستم ایمنی بدن دارد. میزان مجاز روزانه (RDA) برای مصرف پروتئین 0.8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن توصیه شده است.

با این حال، افرادی که شرایط خاص کبدی دارند احتمال دارد به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشند. برای تعیین مقدار مناسب پروتئین برای نیازهای فردی، مهم است با متخصص گوارش آنلاین در دکترتو مشورت کنید.

ایده‌های مقوی با پروتئین بالا برای صبحانه جهت حفظ سلامت کبد

به توصیه دکتر گوارش آنلاین داشتن ایده‌های متنوع برای صبحانه با پروتئین بالا به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید به‌اندازه کافی پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری را در وعده صبحانه خود دریافت خواهید کرد. این دستورالعمل‌های سرشار از پروتئین را در وعده‌های خود بگنجانید که می‌توانید از آن‌‌ها برای یک صبحانه زودهنگام یا برای میان‌وعده بین صبحانه و ناهار لذت ببرید.

متخصص تغذیه آنلاین صبحانه‌های زیر را پیشنهاد می‌دهد:

پیشنهاد مشاوره تغذیه آنلاین: جو دوسر با سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین و جو دوسر در این صبحانه سالم و سرشار از پروتئین به‌خوبی با هم ترکیب می‌شوند. طبق توصیه دکتر تغذیه آنلاین ابتدا، سیب‌زمینی‌های شیرین را در فر بپزید تا نرم شوند. سیب‌زمینی‌های شیرین را بگذارید تا خنک شوند و بعد پوست آنها را جدا سازید. سیب‌زمینی‌های شیرین و جو دوسر کامل را در یک شیشه مربا له کنید.

شیر سویا، دارچین، تخم کتان آسیاب‌شده، تخم چیا آسیاب‌شده و گردوی پکان خرد شده را بیافزایید. همه مواد را کاملا مخلوط کنید، درب آن را محکم ببندید و یک شب در یخچال نگه دارید. صبح روز بعد، از جو دوسر سیب‌زمینی شیرین به‌عنوان یک صبحانه سرشار از فیبر و پروتئین لذت ببرید.

C:\Users\user\Downloads\2.jpg

فرنی کینوا با سیب و دارچین

دکتر گوارش آنلاین معتقد است کینوا به‌عنوان یک غذای جانبی خوش‌طعم در وعده ناهار یا شام دیده می‌شود. اما کینوا به‌عنوان یک فرنی شیرین‌تر نیز عالی عمل می‌کند که بخش فوق‌العاده‌ای از یک صبحانه سرشار از پروتئین به‌شمار می‌رود. به‌علاوه، کینوا فیبر، پروتئین و ریزمغذی‌های فراوانی دارد و استفاده از آن در آماده‌سازی وعده‌های غذایی راحت است.

مطابق با دستور دکتر تغذیه آنلاین، ابتدا، آب و کینوا را با هم مخلوط کنید و طبق دستورالعمل روی بسته بپزید و کنار بگذارید. سپس، یک عدد سیب را به قطعات کوچک خرد کنید و آن‌‌ها را در یک تابه با یک‌تکه کره گیاهی، چند عدد کشمش و مقدار زیادی دارچین قرار دهید. سیب‌ها را تا نرم ‌شدن تفت دهید. سیب‌های پخته‌شده و کینوا را با هم مخلوط سازید. روی آن را با گردوی خرد شده و یک قاشق ماست یونانی بدون چربی تزیین کنید.

توصیه متخصص تغذیه آنلاین: پودینگ دانه چیا

دکتر گوارش آنلاین توصیه می‌کند که پودینگ دانه چیا یک جایگزین خوشمزه برای فرنی است. برای تهیه پودینگ دانه چیا، یک وعده از دانه چیا کامل را به مدت حداقل 2 ساعت در شیر نارگی سبک یا شیر سویا خیس کنید. روی پودینگ را با بلوبری و تمشک تازه و کمی عسل تزیین سازید.

شیک پروتئین

دکتر تغذیه آنلاین پیشنهاد می‌دهد که اگر صبح‌ها خیلی گرسنه نیستید، شیک پروتئین می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در اینجا چند ایده برای تهیه شیک پروتئین متناسب با ذائقه شما آورده شده است:

شیک کره بادام‌زمینی و موز: موز یخ‌زده، یک اسکوپ کوچک کره بادام‌زمینی، شیر بادام و پودر پروتئین وانیل را در مخلوط‌کن ترکیب کنید. می‌خواهید کمی فیبر و پروتئین بیشتری به شیک خود بیفزایید؟ چند عدد نخودفرنگی اضافه کنید! نخودفرنگی طعم بسیار ملایمی دارد و در غذاهای شیرین یا شور به‌خوبی عمل می‌کند.

شیک سبز: شیک سبز گزینه‌ای عالی برای دریافت میزان زیادی اسیدهای آمینه و سبزیجات سبز ضروری در یک نوشیدنی است. اسفناج، کلم‌پیچ ریز، سیب‌های حلقه شده، آناناس یخ‌زده، یخ، پودر اسیدآمینه ضروری و شیر بادام را به مخلوط‌کن بیفزایید. تا یک‌‌دست شدن ترکیب به مخلوط خود ادامه دهید.

شیک گرمسیری: انبه یخ‌زده، موز یخ‌زده و آناناس یخ‌زده را به همراه کمی زردچوبه، پودر اسیدآمینه ضروری و شیر بادام به مخلوط‌کن اضافه کنید.

شما می‌توانید با ویزیت آنلاین متخصص گوارش در دکترتو رژیم غذایی متناسب با وضعیت بدنی خود را بگیرید.

C:\Users\user\Downloads\3.jpg

چه چیزهایی را برای صبحانه نخوریم تا از سلامت کبد حمایت کنیم؟

یک بشقاب بزرگ از پنکیک و تخم‌ مرغ صبحانه موردعلاقه آمریکایی‌ها محسوب می‌شود. اگرچه خوشمزه است، اما انتخابی سالم برای کبد شما نیست. دکتر گوارش آنلاین می‌گوید غذاهای با چربی اشباع بالا، قندهای افزودنی و غلات تصفیه‌شده سلامت متابولیک و کبد را به خطر می‌اندازند.

چربی اشباع با عملکرد انسولین تداخل می‌کند و سطح کلسترول را بالا می‌برد. به‌ مرور زمان، سطوح بالای کلسترول همچنین به تشکیل پلاک‌ها کمک می‌کند و خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. دکتر تغذیه آنلاین می‌گوید برای محافظت از کبد، مصرف چربی اشباع را محدود کنید. چربی اشباع شده در قطعات چرب گوشت، زرده تخم ‌مرغ و فرآورده‌های لبنی مانند ماست، شیر، پنیر خامه‌ای و کره یافت می‌شود.

به‌طورکلی، بهتر است تکه‌های کوچک‌تری از گوشت و لبنیات بخورید. هنگام مصرف گوشت و لبنیات، همیشه محصولات کم‌چرب مانند ماست بدون چربی، شیر کم‌چرب و پنیر کم‌چرب و سدیم را برگزینید. باید از غذاهای با حداقل فراوری استفاده کنید و از گوشت‌های فرآوری شده مانند ژامبون و سوسیس دوری کنید.

جمع‌بندی

به گفته دکتر تغذیه آنلاین، پروتئین یک درشت‌مغذی حیاتی است که اسیدهای آمینه ضروری را ارائه می‌دهد. مصرف صبحانه با پروتئین بالا به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که اسیدهای آمینه ضروری را برای حمایت از سلامت کلی و عملکرد کبد دریافت می‌کنید.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما