شناسهٔ خبر: 65736878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توسعه جنگل‌های حرا برای بازسازی ذخایر آبزیان

رئیس سازمان شیلات گفت: توسعه جنگل‌های حرا در استان‌های جنوبی کشور در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای بازسازی ذخایر آبزیان در دستور کار سازمان شیلات ایران است. رئیس سازمان شیلات گفت: توسعه جنگل‌های حرا در استان‌های جنوبی کشور در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای بازسازی ذخایر آبزیان در دستور کار سازمان شیلات ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدحسین حسینی رئیس سازمان شیلات اظهار داشت: کاشت یک میلیارد درخت یک وظیفه ملی و بینالمللی است و این طرح در دولت سیزدهم و با مشارکت مردم کلید خورده و سازمان شیلات ایران نیز با کمک جامعه صیادی در این طرح مشارکت می‌کند.

وی افزود: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای تولید اکسیژن، ترسیب کربن و در نهایت محیط زیست و حیات موجودات بسیار حائز اهمیت است و از این رو سازمان شیلات ایران و جامعه صیادی به این طرح پیوستهاند.

حسینی ادامه داد: ما در استان بوشهر و هرمزگان با جامعه صیادی، وزارت جهادکشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تولید، کاشت و نگهداری نهال‌های حرا صحبت کرده‌ایم .

وی گفت: ما می‌توانیم جنگل حرا را که محیط نوزادگاهی و محیط گردشگری است توسعه دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار آبزی‌پرور در کشور فعالیت می‌کنند و می‌توانند در محیط آبزی‌پروری خود مبادرت به کاشت درخت کنند.

وی اذعان داشت: گونه‌هایی که توسط جامعه صیادی کشت می‌شود براساس پراکنش جغرافیایی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما