شناسهٔ خبر: 65733449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح زورخانه پهلوان یعقوبعلی شورورزی در نیشابور

زورخانه پهلوان یعقوبعلی شورورزی و آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرداری نیشابور به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

افتتاح زورخانه پهلوان یعقوبعلی شورورزی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، شهردار نیشابور گفت: آیین بهره برداری از زورخانه پهلوان یعقوبعلی شورورزی و آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرداری نیشابور با حضورپیشکسوتان، ورزشکاران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

سیدحسن میرفانی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای از آیین‌های پهلوانی و ورزش‌های سنتی ما ایرانیان به شمار می‌رود، افزود: از گذشته‌های دور ورزش زورخانه‌ای به مرام پهلوانی و جوانمردی مشهور بوده است و اغلب کسانی که در زورخانه‌ها شرکت می‌کردند دارای خصوصیاتی مانند مروت و جوانمردی و پهلوانی بودند.

شهردار نیشابور با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی ریشه در باور‌های ملی مذهبی ما ایرانیان دارد، ادامه داد: بهره برداری از این گود زورخانه گامی مهم و بزرگ در احیای ورزش پهلوانی در کشور، استان و این شهرستان است.

میرفانی گفت: مرحله نخست این مجموعه ورزشی شامل گود زورخانه پهلوان شورورزی به مساحت ۴۰۰ مترمربع است که یکی از بزرگترین گود‌های باستانی کشور محسوب می‌شود که با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال در شهرداری منطقه یک شهرنیشابور به بهره برداری رسید.

در این مراسم از خانواده زنده یاد پهلوان یعقوبعلی شورورزی تجلیل شد، همچنین یاد پهلوان شهید سید احمد عابدی همزمان با سالگرد شهادت این پهلوان شهید و یاد پهلوانان زنده‌یاد علی حسنی و زنده‌یاد علی‌اکبر کوثری نیز گرامی داشته و از خانواده آنان تجلیل شد.

نظر شما