شناسهٔ خبر: 65732622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روزه داری منعی برای اهدای خون ندارد

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : با توجه به نیاز حال حاضر مرکز انتقال خون به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و عدم منع روزه‌داری برای اهدای خون دعوت می‌شود که روزه‌داران در این امر خیر مشارکت بیشتر داشته باشند.

صاحب‌خبر -

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ضمن دعوت از همشهریان به اهدای خون و پلاسما گفت : با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در پیش بودن ایام نوروز نیاز بیشتری به اهدای خون و پلاسما وجود دارد.

وی افزایش تصادفات را دلیل نیاز بیشتر به اهدای خون و پلاسما عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که موارد گفته‌شده تنها از طریق اهداکنندگان تأمین می‌شود و در حال حاضر نیز نیاز به تمام گروه‌های خونی بالأخص گروه‌های خونی منفی داریم لذا در درخواست داریم که در نوروز و ماه مبارک، از اهدای خون خودداری نکرده و به پایگاه‌های دریافت خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بابیان این‌که روزه‌داری منعی برای اهدای خون ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: افرادی که قصد اهدا خون‌دارند بهتر است که مایعات بیشتری در زمان افطار تا سحر بنوشند و در ساعات اولیه صبح، ساعات افطار به انجام این کار خیر اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به دایر بودن مرکز در زمان تعطیلات نوروز و افزایش ساعات کاری مرکز انتقال خون کرمانشاه، ادامه داد: ساعات کاری در روز‌های پایانی ساعت از سات ۸ صبح تا ۲۲ شب بوده و در روز ۲۹ اسفند ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ مرکز دایر بوده و به‌غیراز روز اول فروردین که مرکز انتقال خون تعطیل است در روز‌های دو تا چهارم فروردین‌ماه ۸ صبح تا ساعت ۱۸ آمادگی دریافت خون و پلاسما وجود دارد.

میرزاده اشاره‌ای به ساعات کاری ۵ فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان کرد و خاطرنشان کرد: از روز پنجم فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان فعالیت مرکز انتقال خون از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ بوده است و در شب‌های قدر تا ساعت ۲۳ همکاران ما در مرکز انتقال خون به کار خود ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به افزایش ساعت کاری این مرکز در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: در حال حاضر و در روز‌های پایانی سال که مقارن با ماه مبارک رمضان است از ساعت هشت صبح تا ۲۲ شب فعالیت داریم .

نظر شما