شناسهٔ خبر: 65728143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۸۰۰ زائرسرا آماده اسکان مسافران نوروزی در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۸۰۰ سوئیت و زائرسرا برای اسکان مسافران نوروزی در  بقاع متبرکه استان آماده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: باتوجه به ماه مبارک رمضان و عید نوروز در روز‌های آینده شاهد حضور روزه‌داران در بقاع متبرکه و حضور مسافران و گردشگران نوروزی در بقاع متبرکه استان هستیم که در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه درب تمامی مساجد و بقاع متبرکه بین راهی استان باید در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز به روی مسافران باز باشد، افزود:در راستای طرح آرامش بهاری مانند سال‌های گذشته خدمات فرهنگی و گردشگری به مسافران در بقاع متبرکه داده خواهد شد.
او از آماده بودن حدود ۸۰۰ سوئیت و زائرسرا برای اسکان مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت: بقاع متبرکه از روز‌های گذشته با غبارروبی و عطرافشانی ضریح امامزادگان به استقبال نوروز رفتند.
حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی افزود: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی امسال در ۲۱۵ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان اجرا خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: خیمه‌های معرفت با غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، کودک و نوجوان و ویزیت رایگان در آستان مقدس امامزادگان مازندران با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی از قم و بومی برپا می‌شود.
او ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن زمین‌های اوقافی در شهر‌های گلوگاه، میاندرود و آمل برای ساخت مسکن تحویل اداره مسکن و شهر سازی دادیم و این آمادگی داریم تا در شهر‌های دیگر نیز بخشی از زمین‌ها را به نهضت ملی مسکن اختصاص دهیم.
به گفته حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی بیش از ۱۴ هزار انواع موقوفه در مازندران وجود دارد که با ایجاد درآمد و وصول مطالبات آن در رفع مشکل مردم و ایجاد شور و نشاط و فعالیت‌های فرهنگی و دینی نقش تعین کننده داشته باشیم.

<div id="video-display-embed-code_10911308"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4183122/10911308?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما