شناسهٔ خبر: 65723063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان رسیدگی پرونده تخلف احتکار ایران خودرو خراسان

پرونده تخلف احتکار شرکت ایران خودرو خراسان در مرحله پایانی رسیدگی است و همچنان بازرسی‌ها و اخذ گزارش واگذاری خودروها ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

پایان رسیدگی پرونده تخلف احتکار ایران خودرو خراسان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی ، سید مرتضی مدنی با بیان اینکه همچنان بازرسی‌ها و اخذ گزارش واگذاری خودروها ادامه دارد، گفت: : پرونده تخلف احتکار شرکت ایران خودرو خراسان در مرحله پایانی رسیدگی است و در مرحله نخست ورود به این پرونده بیش از هفت هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: شرکت خودروسازی دیگری نیز با پنج شاکی بیش از ١٠ میلیارد ریال در حق شاکیان و بیش از ١٠۴ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شده است.

وی در ادامه گفت: گشت‌های تعزیرات در طرح نظارت بر بازار ایام رمضان و نوروز از ١٢ اسفند فعال است و تاکنون ٩۶۶ مورد بازرسی در قالب این طرح انجام شده است.

مدنی از استقرار چهار پایگاه با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و قاضی تعزیرات حکومتی در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: در این چهارچوب ١٣ واحد صنفی نیز مهر و موم و برای ١۶ واحد صنفی نیز بنر نصب شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ١۵ هزار و ١٧٨ مورد گشت مشترک بازرسی انجام و بیش از پنج هزار پرونده در حوزه های مختلف تشکیل شده که این پرونده ها به بیش از هزار میلیارد ریال جریمه محکوم و بیش از ۴٠٠ واحد صنفی در این زمینه مهر و موم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی  ادامه داد: در این مدت حدود ۵۵ هزار پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی خراسان رضوی شده که بیش از ۵۴ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان به بیش از ١٨ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی اضافه کرد: از تعداد ۵۴ هزار پرونده رسیدگی شده، ٣٩ هزار پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات، ۶ هزار پرونده مربوط به حوزه بهداشت و درمان و ٩ هزار پرونده نیز مربوط به قاچاق کالا و ارز است.

مدنی همچنین به تخلف یک شرکت خودروساز با ١۶ شاکی خصوصی به علت گران‌فروشی اشاره کرد و افزود: این شرکت به بیش از ٣١۴ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت و ٣١ میلیارد ریال در حق شاکیان محکوم شده است.

پلمپ ۲۰ واحد پزشکی متخلف

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از پلمپ ۲۰ واحد پزشکی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه بهداشت و درمان و دارو، ٢٠ واحد به دلیل تخلفات مختلف از جمله اخذ زیرمیزی و گران‌فروشی مهر و موم شده است.

مدنی بیان کرد: در همین راستا یک پزشک به دلیل خروج ٢۵٠ هزار دلار ارز از کشور علاوه بر ضبط ارزهای قاچاق به ١٧٠ میلیارد ریال محکوم شد همچنین پزشک متخصص گوش، حلق و بینی به دلیل تخلفات صنفی به ۴۵ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال محکوم شده است.

وی در خصوص پرونده سوخت قاچاق نیز گفت: شرکتی در سبزوار به دلیل تخلف سوخت قاچاق به ۴١٨ میلیارد ریال محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: کارخانه تولید آرد نیز با تخلف توزیع خارج از شبکه ٩۶٣ تن گندم به هزار و ۴۴٠ میلیارد ریال جریمه محکوم و گندم ها نیز در شبکه رسمی توزیع شد.

 

نظر شما