شناسهٔ خبر: 65721507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح ملی مسیر سبز، ایران پاک در خوسف

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: طرح ملی مسیر سبز، ایران پاک در این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

دادی رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف از آغاز طرح ملی مسیر سبز،  ایران پاک در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها و به‌ویژه پلاستیک‌ها در مسیر‌های عمده و پرتردد است.

او افزود: در شهرستان خوسف هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لاز م برای عملیاتی شدن این طرح انجام شده است و این طرح ملی با مشارکت شهرداری، خانه‌های محیط زیست و دستگاه‌های مربوطه در شهرستان انجام خواهد شد.

دادی اظهار کرد: در آغاز اجرای این طرح در شهرستان، این برنامه با همکاری شهرداری خوسف در مسیر ورودی شهر خوسف که جزو مسیر‌های مواصلاتی و پر تردد کشور است، انجام شد.

بیشتر بخوانید

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف با اشاره به اینکه یک از عمده‌ترین چالش‌های ما در محیط زیست، پراکنش انواع زباله، پلاستیک‌ها و نخاله‌های ساختمانی در طبیعت است، بیان کرد: این زباله‌های رها شده علاوه بر اینکه باعث زشت شدن محیط زیست می‌شود، موجب بسیاری از انواع آلودگی‌ها نیز بوده و بسیاری از آنها تا سالیان سال در طبیعت باقی‌مانده و تجزیه آن زمان‌بر است.

او  با بیان اینکه این اقدام اساساً برای توجه آحاد جامعه برای مسئولیت اجتماعی در قبال محیط زیست است، تصریح کرد: در حاشیه مسیر‌های مواصلاتی و رودخانه شاهرود مقادیری از انواع زباله و نخاله رها شده و می‌طلبد که همه ما در قبال محیط زیست و طبیعت مسئول باشیم و در پاک نگهداشتن آن تلاش کنیم.

نظر شما