شناسهٔ خبر: 65706171 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

استقلال صفر - پرسپولیس صفر؛

تساوی استقلال و پرسپولیس در یک بازی سرد و خشک

صاحب‌خبر -
صد و سومین دیدار تاریخ دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته بیستم از بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر ساعت ۲۰ امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند به قضاوت وحید کاظمی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نکونام و اوسمار دربی را خراب کردند/ تساوی کسل کننده سرخابی‌ها
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سروش رفیعی(کارت زرد - ۷۶ محمد خدابنده لو)، مهدی ترابی(۸۳ سعید صادقی)، امید عالیشاه(۷۶ وحید امیری)، عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف.
ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، رافائل سیلوا(۶۴ ایمان سلیمی)، امید حامدی فر( ۷۳ زبیر نیک نفس)، سید ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند(کارت زرد)، جلال الدین ماشاریپوف(۷۳ پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو(۹۰ آرمان رمضانی).
نکونام و اوسمار دربی را خراب کردند/ تساوی کسل کننده سرخابی‌ها
استقلال هجومی شروع کرد
آبی های تهران که توپ را به گردش درآوردند در دو دقیقه ابتدایی کار را هجومی آغاز کردند و تا درون محوطه جریمه هم رفتند اما ضربه سر بلانکو در آغوش علیرضا بیرانوند آرام گرفت. با این حال استقلال به روند هجومی خود ادامه داد و در دقیقه سوم خطای اسماعیلی فر روی ماشاریپوف یک ضربه ایستگاهی خوب نصیب آبی ها کرد که ارسال این توپ توسط مهدی پور با دفع درست بیرانوند همراه شد.
سرخ ها بازی را کنترل کردند
پس از آن که استقلال در پنج دقیقه ابتدایی صاحب توپ و میدان بودند، سرخپوشان بازی را در اختیار گرفتند اما پاس های اشتباه شاگردان اوسمار اجازه نداد به دروازه حریف نزدیک شوند و این آبی پوشان بودند که در ضد حمله بازهم صاحب یک موقعیت شدند اما ارسال جلالی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
چپ پرسپولیس علیه استقلال
در دقیقه ۱۱ پرسپولیس که از جناح چپ حملاتش را روی دروازه حریف آغاز کرده بود توسط عبدالکریم حسن توپی را به صورت زمینی درون محوطه جریمه ارسال کرد اما قبل از این که توپ به آل کثیر برسد، روزبه چشمی با تکلی بلند تن به کرنر داد که این ضربه هم ثمری برای سرخپوشان نداشت.
نکونام و اوسمار دربی را خراب کردند/ تساوی کسل کننده سرخابی‌ها
مهمترین اتفاق و اولین VAR
در دقیقه ۲۰ ارسال امید عالیشاه از سمت راست درون محوطه جریمه رافائل سیلوا روی عیسی آل کثیر مرتکب خطا شد اما در حالی که سرخپوشان اعتقاد به پنالتی داشتند داور لحظاتی برای چک کردن کمک داور ویدئویی صبر کرد اما برای بازبینی صحنه نرفت تا احتمال پنالتی منتفی شود.
پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت
پرسپولیس که از سوی استقلال به خوبی آنالیز شده بود، در دقیقه ۳۰ بازی را در اختیار گرفت و چند موقعیت را روی دروازه حریف ایجاد کرد که مهمترین آن شوت اورونوف بود که توسط حسینی دفع شد و در برگشت هم توپی که نصیب سرخپوشان شده بود ثمری برای آنها نداشت.
نیمه اول؛ پرنوسان اما بدون گل
هر چند در نیمه اول دو تیم نمایش قابل قبولی داشتند و صاحب موقعیت هایی هم شدند اما به اندازه ای خوب نبودند که بتوانند قفل دروازه ها را باز کنند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
نکونام و اوسمار دربی را خراب کردند/ تساوی کسل کننده سرخابی‌ها
شروع نیمه دوم کم فروغ تر از نیمه اول
دو تیم نیمه دوم را در شرایطی آغاز کردند که میل تهاجمی آنها نسبت به نیمه اول کمتر بود. با این حال توپ در رفت و برگشت بود اما در خلق موقعیت دو تیم راه به جایی نبردند چرا که پاس های اشتباه بازیکنان اجازه نزدیک شدن به دروازه حریف را نمی داد.
یخ بازی آب شد
در دقیقه ۶۱ امید عالیشاه از جناح راست استقلال به سمت دروازه آبی پوشان حرکت کرد و با عبور از یک بازیکن توپ را درون محوطه جریمه به مهدی ترابی رساند که این بازیکن پس از دریبل کشوریی سیلوا توپ را به سمت دروازه زد که حسینی با پا توپ را برگرداند.
تعویض هایی برای بهتر شدن بازی
هر چند دو تیم در نیمه اول نمایش بهتری داشتند اما در ۲۰ دقیقه پایانی اوسمار و نکونام تلاش کردند تا با انجام تعویض هایی شرایط بازی را تغییر دهند اما به نظر می رسید این تعویض ها کمی دیر انجام شد و نتوانست تاثیری روی روند بازی داشته باشد.
نکونام و اوسمار دربی را خراب کردند/ قرص خواب برای دربی نیمه شب!
نیمه دوم ضعیف و کسل کننده
دقایق پایانی دربی صد و سوم هم جذابیت خاصی نداشت و دو تیم هر چند توپ را در مرکز زمین به گردش درآوردند اما برای حمله کردن ترس و واهمه داشتند و سعی بر حفظ توپ داشتند تا لحظات پایانی هم سپری و امتیازات تقسیم شود. پرسپولیس در این دقایق میل تهاجمی بیشتری داشت اما استقلال با دفاع چند لایه و کم اشتباه خود به دنبال گرفتن یک امتیاز بود تا همچنان فاصله اش با رقیب را در صدر جدول حفظ کند.
نکونام به هدفش رسید
استقلال که با فاصله سه امتیازی نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار داشت در این دیدار هم یک امتیاز گرفت تا همچنان این فاصله را حفظ کند. جواد نکونام که تیمش زیبا بازی نمی کند اما امتیازات را جمع می کند، در این دیدار هم به خواسته اش رسید چرا که اکثر دقایق بازی را به دفاع پرداخت. با این تساوی استقلال ۴۳ امتیازی شد و پرسپولیس هم ۴۰ امتیازی شد.

مهدی مهدی پور پس از تساوی بدون گل تیمش برابر پرسپولیس گفت: بازی چندان راضی کننده نبود و از آن دربی هایی بود که تماشاگر پسند نشد. دو تیم منافع خود را به بازی زیبا ترجیح دادند و در پایان هم سهم هر تیم یک امتیاز شد.
وی در پاسخ به این پرسش که هدف شما کسب یک امتیاز و صدرنشینی بود گفت: هدف ما رسیدن به سه امتیاز بود اما شرایط بازی اجازه چنین کاری را نداد و دو تیم بازی زیبا را فدای منافع شان کردند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما همچنان صدرنشین هستیم و تلاش می کنیم تا در دیدارهای بعدی بازی هایمان را با برد به پایان برسانیم و بتوانیم این اختلاف امتیاز را حفظ کنیم.
سیدجلال حسینی پس از تساوی بدون گل پرسپولیس برابر استقلال گفت: بازی در اختیار ما بود و ما حاکم و مالک توپ و میدان بودیم اما متاسفانه توپهای ما به گل تبدیل نشد و نتوانستیم برنده از زمین خارج شویم. حق ما در این دیدار برد بود.
وی در خصوص صحبت های درویش مبنی بر اینکه یک پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد گفت: او درست گفته است. پنالتی محرز بود اما نمی دانم چرا داور آن را برای ما نگرفت.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: از هواداران هم ممنون هستیم که با تمام وجود تیم را تشویق کردند و ناراحت هستیم که نتوانستیم با کسب سه امتیاز آنها را خوشحال کنیم اما تلاش می کنیم تا در دیدارهای بعدی برنده از زمین خارج شویم.
بعد از این دیدار حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: از نتیجه‌ای که به دست آمد ناراحت هستم، چرا که حق بازیکنان پرسپولیس برد بود اما نشد.
وی در ادامه در خصوص جدایی شهاب زاهدی و عدم جذب بازیکن به جای او عنوان کرد: بازیکنانی که در حال حاضر در اختیار داریم اما نتوانستند در این دیدار حضور پیدا کنند بازیکنان بسیار خوبی هستند، به خصوص بابایی که با کیفیت است و می‌تواند جای خود را در تیم باز کند. با همه این شرایط تیم به دنبال مهاجم است و سرمربی تیم هم با همکاری مدیران باشگاه در حال بررسی این موضوع هستند تا بتوانند یک بازیکن خوب در پشت خط حمله جذب کنند. این تعلل برای این است که خدایی نکرده اتفاقات گذشته تکرار نشود و بازیکنی که جذب می‌شود به درد تیم بخورد. تعطیلاتی که پیش رو داریم فرصت خوبی است تا بتوانیم در این خصوص تصمیم خوبی بگیریم.
بادمکی در پااین در خصوص کمک داور ویدئویی اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که در داوری‌ها رخ داده است تیم ما ضرر زیادی کرده است و امروز هم دیدید یک صحنه کاملاً واضح را که باید پنالتی اعلام می‌کردند نگرفتند و وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد باید بگویم که VAR را قبول نداریم.
اوسمار ویه را پس از این تساوی در نشست خبری گفت: ابتدا نمایش زیبای حضور تماشاگران را بخصوص هواداران پرسپولیس در این بازی را تبریک می‌گویم. تمام تلاش خود را کردیم برنده بازی شویم اما نشد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: فکر کنم همه دیدند تیم ما تمام سعی خود را کرد با بازی رو به جلو و پاسکاری بتواند نتیجه بگیرد. با همین روش بازی کرده بودیم و به نتیجه های دلخواه خود رسیدیم. می توانستیم موقعیت های بیشتری را به وجود بیاوریم اما خیلی از بازی های لیگ باقی مانده است. تا آخر می جنگیم تا به هدف خود برسیم.
ویه را ادامه داد: ابتدای نیمه اول فشار روی تیم بود و ما به توپ های بلند روی آوردیم که شیوه بازی پرسپولیس نیست. سپس توانستیم بازی را روی زمین بیاوریم و بازی را کنترل کنیم. به هر حال توپ هایمان آنطور که می خواستیم به نتیجه نرسید. هماهنگی بازیکنانم در توپ های هوایی خوب بود و موفق ظاهر شدند و توانستند بازی خوبی انجام دهند.
سرمربی سرخپوشان در خصوص برنامه استقلال از فضای پشت سر دانیال اسماعیلی فر تاکید کرد: دقیقا همین اتفاق در بازی افتاد. ماشاریپوف می خواست از همان منطقه وارد فضای دفاعی پرسپولیس شود. بین دو نیمه صحبت کردیم که لازم هست به اسماعیلی فر کمک شود.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در پایان این بازی و در خصوص داوری وحید کاظمی گفت: قضاوت خوبی را شاهد بودیم و سیستم کمک داور ویدئویی VAR هم باعث شد تا داور تمرکز بیشتری در امر قضاوت داشته باشد.
او افزود: تنها نکته سیاه این بازی، استفاده از مواد منفجره و ترقه توسط هواداران بود که اصلاً زیبنده فوتبال ایران نبود.
خلاصه بازی استقلال - پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های هفته ۲۰ لیگ برتر خلیج فارس ایران ۱۴۰۲/۰۳ :
...

هافبک پرسپولیس موز پرتاب شده توسط هواداران استقلال را خورد تا حرکت دنی آلوس بازیکن سابق بارسلونا را تکرار کرده باشد.

...


امید عالیشاه معتقد است صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال روی عیسی آل‌کثیر پنالتی بوده است.
امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس پس از دربی گفت: فکر می‌کنم تیم‌مان شرایط خوبی داشت‌ و مستحق برد بودیم ولی از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم.او ادامه داد: توپ و میدان را در اختیار داشتیم ولی وقتی تیم حریف فشرده با پنج دفاع بازی می‌کند طبیعتا باید موقعیت‌هایی را که به دست می‌آوری تبدیل به گل کنی ولی این اتفاق نیفتاد و شرمنده هواداران شدیم.
او در مورد صحنه مشکوک به پنالتی عیسی در نیمه اول گفت: به نظرم اگر خطای روی آل کثیر، روی بازیکن استقلال رخ می‌داد، برای این تیم پنالتی گرفته می‌شد. شک ندارم.

...


 

نظر شما