شناسهٔ خبر: 65701971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رتبه دوم استان مرکزی از لحاظ وجود کمترین نرخ بیکاری در کشور

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی دومین استانی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد.

صاحب‌خبر -

مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی گفت: تلاش کردیم تا مانعی برای راه اندازی صنایع تبدیلی در استان وجود نداشته نباشد و ادارات آبفا، صمت و کشاورزی باید این تلقی را داشته باشند که این واحد‌ها جزء صنایع هستند و هر کمکی لازم است به این صنایع تبدیلی استان انجام شود.
او با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری استان گفت: استان مرکزی دومین استانی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد و تا پاییز امسال که آخرین نرخ بیکاری کشور اعلام شده از هشت و یک دهم درصد در سال گذشته به عدد شش و سه دهم درصد رسیده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هم گفت: صنایع تبدیلی طبق بخشنامه وزارت نیرو مبنی بر ممنوع بودن تخصیص آب به بخش کشاورزی صدمه دیدند و مقرر شد واحد‌هایی که دارای چاه آب هستند و قصد تأسیس صنایع تبدیلی را دارند مشکلی در استان نداشته باشند.
بیکی افزود: دستور کار بعدی تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در پاسخ به استعلام مرتبط با صدور پروانه واحد‌های گلخانه‌ای بود.

او ادامه داد: مقرر شد واحد‌هایی که مشکل سوخت‌رسانی دارند در صورتی که دسترسی به گاز باشد شرکت گازرسانی جوابگوی استعلامات باشد و واحد‌هایی که دسترسی به شبکه گاز ندارند سوخت مایع آنها تأمین و به استعلامات جواب داده شود.

نظر شما