شناسهٔ خبر: 65691353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع ۱۳ هزار تن کود کشاورزی در ساری

۱۳ هزار تن کود کشاورزی، امسال در شهرستان ساری توزیع شد.

صاحب‌خبر -

توزیع ۱۳ هزار تن کود کشاورزی در ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۴۳۲ تن انواع کود‌های شیمیایی با صدور حواله الکترونیک بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

سیداسماعیل علوی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۴۳۲ تن انواع کود‌های شیمیایی به اهتمام کارشناسان مراکز هشتگانه جهاد کشاورزی شهرستان ساری و با صدور حواله الکترونیک به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه روند تامین و توزیع کود مورد نیاز برای بخش کشاورزی بر اساس برنامه ابلاغی در حال اجراست، تصریح کرد: کود‌های توزیع شده شامل ۱۰ هزار و ۳۹۸ تن اوره، یک هزار و ۷۷۳ تن فسفاته و یک هزار و ۲۶۱ تن پتاس است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه کشاورزان برای ثبت اطلاعات دقیق سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند گفت: سامانه پایش کودی با سامانه جامع پهنه بندی در ارتباط است و هر کشاورز درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال می‌کند.

علوی با اشاره به اینکه برای حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده، توزیع کود شیمیایی تنها از طریق حواله الکترونیک انجام می‌شود تا کود مورد نیاز کشاورزان به موقع در دسترس آنها قرار گیرد، افزود: توزیع کود بر مبنای اطلاعات ثبت شده محصولات مختلف در سامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود.

نظر شما