شناسهٔ خبر: 6569102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محمدی گلپایگانی:

یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی شکوفا شدن استعدادهای جوانان است

شهرکرد- ایرنا- رییس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شکوفا شدن استعدادهای جوانان است و باید به نسل جوان توجه ویژه ای داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی جمعه شب در افتتاحیه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با برشمردن ویژگی های جوانان ایرانی، تاکید کرد: کشور به شدت به جوانان متخصص و متعهد نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دنیای امروز، دنیای علم است و کشوری که از علم محروم باشد ، به جایی نخواهد رسید، تصریح کرد: مسیر کسب علم و تخصص، جاده صاف و هموار نیست، بلکه جاده ای ناهموار است و برای رسیدن به علم و تخصص باید تلاش فراوان کرد.

محمدی گلپایگانی گفت: مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان به مدت چهار ساعت با جوانان و دانشجویان دیدار و گفت و گو کردند و این نشان از توجه خاص و وِیژه معظم له به جوانان دارد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: در مساله انرژی هسته ای نیز جوانان ایران با میانگین سنی بین 20 تا 30 سال گام های بلندی برداشتند و یک جنبش بزرگ علمی در کشور ایجاد کردند.

وی یادآور شد: تمام مراکز علمی هسته ای ایران از جمله نطنز و فردو ،از سوی جوانان ایران ایجاد شده است و ترور شهیدان هسته ای ایران نیز به دلیل این است که امروز جوان ایرانی در اوج استعداد قرار دارند.

محمدی گلپایگانی، پیر شدن جمعیت جوان را یک احساس خطر دانست و گفت:

پیر شدن جامعه در کشورهای غربی برای این کشورها، ایجاد خطر کرده است و اکنون به دنبال جذب جوانان نخبه کشورهای دیگر از جمله ایران هستند.

وی افزود: جوانان ایران اسلامی در تولید علم گام های اساسی و بلندی برداشتند و در برابر تحریم های ظالمانه که حتی تحریم های درمانی و پزشکی را نیز شامل می شود، ایستادگی کرده اند.

محمدی گلپایگانی تاکید کرد: روزی فرا خواهد رسید که به لطف و استعداد همین جوانان ، تحریم دشمن علیه ایران برعکس خواهد شد و این استکبار است که به ایران نیازمند خواهد بود.

به گفته وی، جنگ امروز ایران با دشمن ،جنگ عقیدتی و فکری است و باید در برابر توطئه های دشمنان در همه زمینه ها هوشیار بود.

وی، با تایید برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: گزارش این طرح به مقام معظم رهبری ارائه شده است و ایشان این طرح را مورد تایید خویش قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد مقابل با تهاجم دشمن در شهرکرد برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی به مدت سه سال است در شهرکرد برگزار می شود و تاکنون در این زمینه 26کتاب منتشر شده است.

به گفته وی، رویکرد امسال این طرح که نوعی گفتمان سازی است پیرامون سبک زندگی اسلامی و جوانان طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی به مدت 25روز از دوم تا بیست و هفتم مردادماه هر شب در مهدیه مصلای شهرکرد برای جوانان و هر روز برای فرهنگیان با حضور 16 نفر از اندیشمندان کشور برگزار می شود.

2097/ 3404

نظر شما