شناسهٔ خبر: 65687682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنگوی قوه قضائیه تشریح کرد

آخرین وضعیت پرونده‌های شرکت «کروز» و «برادران روزچنگ»

صاحب‌خبر -

 

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه دیروز با حضور خبرنگاران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری میزان، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در این نشست در پاسخ به سؤالی در مورد تخلفات مدیران شرکت کروز گفت: این پرونده در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است. ستایشی ادامه داد: ۸ جلسه کیفرخواست این پرونده که حدود ۶۰ جلد دارد قرائت شده است، اظهارات متهمین و وکلای پرونده مطروحه با صرف وقت استماع شده است و از ۱۸ متهم این پرونده ۷ نفر کارمند گمرک هستند. وی افزود: عمده اتهام این افراد مشارکت و یا معاونت در اخلال عمده نظام اقتصادی یا دریافت رشوه بوده است در حال حاضر آخرین دفاعیات اخذ شده و پرونده بر اساس آخرین گزارشی که از ریاست دادگاه رسیدگی‌کننده داشته‌ایم محل صدور انشای رای است پس از صدور رای اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد. سخنگوی دستگاه قضا ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت روند رسیدگی به پرونده فرزندان یکی از مقامات قوه قضائیه گفت: پرونده در مرحله دادرسی در دادگاه بوده و پنج جلسه رسیدگی تشکیل شده است چنانچه شرایط اطلاع‌رسانی فراهم شود مانند تمام اطلاع‌رسانی‌ها مطابق مقررات عمل خواهد شد.
لو رفتن سؤالات آزمون فوق‌العاده وکالت در حد زمزمه است
ستایشی در پاسخ به سؤال زمزمه‌های لو رفتن سؤالات آزمون فوق‌العاده وکالت ۱۴۰۲ و شفاف‌سازی قوه قضائیه، گفت: لو رفتن سؤالات آزمون فوق‌العاده وکالت در حد زمزمه است و ادعایی صورت‌گرفته که باید به اثبات برسد. این آزمون مربوط به مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه است و این مرکز کارفرما بوده و متولی برگزاری سازمان سنجش است. در مورد موضوعات مطرح‌شده باید دستگاه متولی به صورت روشن و مبرهن نظر خود را اعلام کند و دستگاه‌های امنیتی نیز در حال بررسی صحت و سقم موضوع عنوان‌شده هستند. وی ادامه داد: در جلسه مسئولان عالی قوه قضائیه رئیس دستگاه قضا تاکید کرد مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، دادستانی تهران و مرکز وکلا موظف به پیگیری و بررسی ابعاد همه‌جانبه موضوع و اعلام نتیجه به صورت شفاف و مبرهن به عموم مردم خواهند بود. قوه قضائیه موظف است حقوق احدی از شرکت‌کنندگان در این آزمون تضییع نشود و مردم مطمئن باشند اگر متخلف و مقصرین احتمالی در این قضیه وجود داشته باشد مورد تعقیب و مجازات قانونی قرار خواهد گرفت.
آخرین وضعیت پرونده برادران روزچنگ
سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده برادران روزچنگ، در زمینه تخلفات گسترده و اخلال در بازار ارزی گفت: این افراد به جرم مشارکت و اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع محکوم شدند؛ یدالله روزچنگ ۲۰ سال حبس، رد مال و دو سال محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است؛ لقمان روزچنگ به اتهام مشارکت و اخلال در نظام اقتصادی ۲۰ سال حبس، رد مال و دو سال محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است و انور روزچنگ به اتهام مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع و پرداخت رشوه به ۱۰ سال حبس و ضبط وجه رشوه محکوم شده است. تمام اموال این افراد به ارزش ۱۸۱میلیارد تومان ضبط و مصادره شده است و هیچ‌گونه مجازات مالی از این افراد باقی نمانده و موارد اجرا در حال پیگیری است.

نظر شما