شناسهٔ خبر: 65679630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی

کسری ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب در خراسان رضوی

حجم آب امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر رسیده و همچنان با کسری آب به میزان هزار و ۱۰۰ لیتر برثانیه رو به رو است.

صاحب‌خبر -

کسری ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی گفت:طرح های در دست اقدام آب شرب خراسان رضوی شامل حفر، تجهیز، جابه‌جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرای و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزارو ۳۲۰ متر مکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ است.

حسین امامی افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد بوده و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تعداد پروژه ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی از ۳۶ شهر به عنوان مناطق دارای تنش اولویت یک در سال آینده یاد کرد وگفت: کسری آب در این شهر‌ها در پیک مصرف هزار و ۹۴ لیتر برثانیه است و با ادامه پدیده خشکسالی در استان افت ۵ تا ۱۰ درصدی سالانه ظرفیت تامین آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها را در خراسان رضوی شاهدیم.

امامی افزود: نیاز آبی خراسان رضوی ۱۵ هزار و ۶۰۰ لیتر برثانیه است که این رقم در حال حاضر با احتساب پروژه‌های بهره‌برداری شده در دهه فجر امسال به ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر رسیده و این استان همچنان با کسری آب به میزان هزار و ۱۰۰ لیتر برثانیه مواجه است.

او گفت: آبفای خراسان رضوی براساس سناریو‌های تهیه شده، بخشی از پروژه‌های اصلاح شبکه روستایی را با کمک خیرین و مشارکت مردم اجرا می‌کند که از محل مشارکت افراد خیر و واقفین آب، تاکنون ۵۲۵ روستای استان با تامین لوله و اتصالات به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال آبرسانی شده و یا در حال آبرسانی است.

امامی افزود:قرارداد آبرسانی به طرح محرومیت زدایی در قالب جهاد آبرسانی با اعتبار ۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است همچنین در خصوص تامین آب کارگاهی مسکن ملی تاکنون انشعابات آب شرب ۳ هزار واحد نصب شده و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد آماده نصب است.

او گفت: اعتبار صرف شده در تامین زیر ساخت‌های آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن در استان ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و اعتبار برای تکمیل بخش آب واحد‌های برخوردار از زمین ۵۵ هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال و بخش فاضلاب ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

 

نظر شما