شناسهٔ خبر: 6567738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واكنش سردار جزايري به اظهارات مقامات امريكايي‌

نسل جديد موشك‌هاي ايران آماده مقابله با هر متجاوزي است

تسنيم

صاحب‌خبر -
سخنگوي ستاد كل نيروهاي مسلح ايران با تأكيد بر اينكه موشك‌هاي بالستيك نقاط ممنوعه‌اي است كه ملت ايران به احدي از بيگانگان اجازه انديشيدن به آن را نمي‌دهد، گفت: موشك‌هاي نسل جديد ايران آماده مقابله و برخورد با هر متجاوزي است.
به گزارش تسنيم، سردار سرتيپ سيد مسعود جزايري با اشاره به اشراف همه‌جانبه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي بر آنچه در روند تحولات و رخدادهاي منطقه‌اي و مواضع و رفتارهاي دشمنان ملت ايران در جريان است، اظهار كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي صيانت از استقلال و تماميت ارضي كشور و آرمان‌ها و ارزش‌هاي نظام و ملت از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كرد و بدون توجه به رجزخواني‌ها و تهديد‌هاي قدرت‌هاي زورگو و مستكبر و مجامع جهاني وابسته، توسعه ظرفيت‌هاي دفاعي خود را در دستور كار دارند. وي با تأكيد بر اينكه ايران اسلامي هرگز دچار غفلت و خطاي راهبردي نخواهد شد، تصريح كرد: آموزه‌هاي تاريخي به ويژه تجارب 37 سال گذشته ملت ايران را مصمم ساخته است كه لحظه‌اي از پيگيري راهبرد بازدارندگي دفاعي و آمادگي همه‌جانبه براي مقابله سخت، قاطع و ويرانگر با تهديدات خارجي درنگ نكرده و دست بر «‌ماشه‌» با چشمان تيزبين رفتار جبهه دشمن و ماجراجويان منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي را تحت رصد و كنترل داشته باشد.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به اظهارات اخير رئيس هيئت حاكمه امريكا مبني بر بازبودن حساب‌هاي بزرگ‌تر بين ايران و امريكا گفت: اوباما اتفاقاً اين موضوع را به درستي مورد اعتراف قرار داده است. آنها مي‌دانند سياهه خيانت‌ها و خباثت‌هاي امريكا عليه ملت ايران آنقدر متراكم است كه نبايد مذاكرات هسته‌اي با ايران آنها را احساسي و هيجان‌زده كند، چراكه ملت ايران هرگز كارنامه سياه ايالات متحده عليه خود را فراموش نخواهد كرد.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور با بيان اينكه عظمت ايران اسلامي مقامات امريكايي را به تناقض‌گويي و اعلام مواضع ناهماهنگ و متفاوت وادار كرده است، افزود: رئيس‌جمهور ايالات متحده در كمال وقاحت همچنان از تهديد و روي ميز بودن گزينه نظامي عليه ايران مي‌گويد در حالي كه وزير خارجه امريكا با صراحت سخن از ناتواني در حمله نظامي و تسليم كردن ايرانيان به زبان مي‌راند.
وي با تأكيد بر اينكه ايرانيان واكنش خود را با لبخند و اخم كاخ سفيد و سردمداران نالايق و جنگ طلب آن تنظيم نمي‌كنند، تصريح كرد:مقامات امريكايي بهتر است واقعيات را بپذيرند و از هذيان‌گويي پيرامون دسترسي به مراكز نظامي ايران و محدود كردن توانمندي‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي دست بردارند. سردار جزايري با تأكيد بر اينكه ظرفيت‌هاي بالنده دفاعي كشور ما، از جمله موشك‌هاي بالستيك نقاط ممنوعه‌اي است كه ملت ايران به احدي از بيگانگان اجازه انديشيدن به آن را نمي‌دهد، گفت:مجموعه توانمندي‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي از جمله موشك‌هاي نسل جديد آماده مقابله و برخورد با هر متجاوزي است. سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح در پايان با تأكيد بر اينكه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي همچنان به حفظ و توسعه ظرفيت‌هاي دفاعي كشور و ارتقاي آمادگي‌هاي خود مي‌انديشند و لحظه‌اي از اين مهم غافل نخواهند شد، تصريح كرد:ملت ايران همواره در پي تقويت صلح و امنيت جهاني است اما در عين حال خود را مهياي كارزارهاي سخت كرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما