شناسهٔ خبر: 65671170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

تجلیل معاون رئیس‌جمهور از محمدرضا قائدعبدی بوشهری مدیر کل امور ایثارگران

صاحب‌خبر -

در اجلاسیه چهارم تجلیل از خادمین ایثارگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مروجان فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت،‌ معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از محمدرضا قائدعبدی بوشهری مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آیین ضمن تبریک روز شهید گفت: جمع حاضر همگی متعلق به خانواده بزرگ ایثار و شهادت است و امیدواریم امسال با هم‌افزایی‌ صورت گرفته، با هم ‌عهد ببندیم در سال آینده بهتر و محکم‌تر به وظایف اصلی‌مان عمل کنیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که در مقابل فرهنگ غربی و تمدن فردگرا، فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، افزود: ایثار سرمایه‌گذاری مردم برای کلیت جامعه است و کسانی هستند که برای تضمین آینده آن جامعه خود را فدا می‌کنند.

وی یادآور شد: خانواده شهدا و ایثارگران، علمدار تفکر ایثار در جامعه هستند، بنابراین خانواده ایثار و شهادت باید شاخص، معیار و ملجا باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که در امر ترویج و تکریم خانواده ایثار و شهادت همه مسوول هستیم، گفت: رسیدگی به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرابخشی است، برای مثال شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرادولتی بوده و شامل مجلس، نهادهای مدنی، حوزه‌های علمیه، نهادهای وابسته به مقام معظم رهبری است و این نشان می‌دهد این امر همگانی است و شما مشاوران ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها این موضوع را به منصه ظهور می‌رسانید.

وی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نهادی انقلابی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است و حضرت آقا توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را در رفتارشان نشان می‌دهند، شاید ثابت‌ترین برنامه حضرت آقا تکریم، دیدار خانواده شهدا و برگزاری کنگره شهدا است. ایشان هر برنامه‌ای دارند جمعی از خانواده شهدا و جانبازان در آن حضور می‌یابند.

قاضی‌زاده هاشمی به شبکه بزرگ ایثارگران فعال در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: بیش از 550 نفر مشاوران ایثارگران در دستگاه‌های مختلف اجرایی داریم و این تعداد زیاد و پیوسته باعث انسجام‌بخشی و هم‌افزایی شده است.

وی به پویش «سلام شهید» و با بیش از 50 هزار دیدار اشاره کرد و گفت: در خصوص مسایل و دغدغه‌های ایثارگران و خانواده شهدا همه دستگاه‌های اصلی حضور دارند و به جای این که ایثارگران به بنیاد مراجعه کنند متولیان دستگاه‌های اجرایی به میدان آمده و به امور رسیدگی می‌کنند و این اقدام باعث کاهش 40 درصدی مراجعه به بنیاد شهید در یک سال و نیم گذشته شده است و مراجعه معکوس رخ داده و دستگاه‌ها در خدمت عزیزان ایثارگر هستند.

این مقام مسوول تصریح کرد: ما به دنبال بسیج عمومی در این زمینه هستیم، در این راستا از سازوکار ماده 74 و سازوکار امتیازات جشنواره شهید رجایی استفاده می‌کنیم و بخش خدمت به ایثارگران در رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی افزایش خواهد یافت.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: نقش رئیس جمهور و معاون اول ایشان در زمینه کمک‌رسانی به بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار مثمرثمر بوده است و نهایت همکاری را با ما داشته‌اند، امیدواریم همه مسوولان کشور در هر جایگاهی بدانند که به فرهنگ ایثار و شهادت مدیون بوده و در این زمینه مسوول هستند.

وی افزود: ما کارهای بزرگ دیگری در پیش رو داریم، قوانین حوزه ایثارگری نیاز به اصلاح دارد و از حضور شما در دستگاه‌های اجرایی استفاده خواهیم کرد تا باعث شود در سال‌های آینده شاهد رشد بالاتری در همه زمینه‌ها باشیم.

گفتنی است؛ در این اجلاسیه از برترین‌ مروجین فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر شد.

نظر شما