شناسهٔ خبر: 65656373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی آماده استقبال از طرح آرامش بهاری شد

ارومیه - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان بافرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز امامزادگان و بقاع متبرکه استان در شهرستان های مختلف آماده استقبال از طرح آرامش بهاری و میزبانی از مسافران نوروزی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری از ۲۲ اسفند ماه آغاز شده و تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ در امامزادگان و بقاع متبرکه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این ایام فعالیت های عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه متوقف و تعطیل خواهد شد و با توجه به اینکه اوقاف و امور خیریه استان جزو دستگاههای تسهیل کننده در حوزه گردشگری مذهبی است، سرویس های بهداشتی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هرساله در موقع تحویل سال سخنرانانی در امامزادگان سخنرانی می کنند، اظهار کرد: امسال نیز طبق روال گذشته این کار صورت گرفته و بیانات مقام معظم رهبری نیز به صورت زنده در امامزادگان پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال به خاطر ماه مبارک رمضان پذیرایی از زائران و مهمانان در امامزادگان پس از افطار خواهد بود.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: برگزاری خیمه های معرفت، مفاهیم قرآنی، مباحث دینی و ارایه پرسش و پاسخ توسط مبلّغان بومی و ۱۲ مبلّغ غیر بومی به صورت مستمر از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری است که درطول یک ماه اجرا و برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۳۶ سوئیت و زائر سرا از مسافران نوروزی و زائران میزبانی خواهند کرد و همچنتین ۳۶ هزار پرس غذای گرم برای مهمانان تدارک دیده شده که از محل درآمد امامزادگان است.

وی به برگزاری نمایشگاه نیز اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاهی در امامزاده سید بهلول خوی با هدف حرفه آموزی برای افراد کم در آمد برپا می شود تا از آموزش لازم بهره مند شده و همچنین تولیدات خود را در معرض نمایش بگذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزاری جلسات انس با قرآن، محفل جزء خوانی و برگزاری ویژه برنامه شب های قدر بعد از نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه های تمهید شده برای نوروز و ماه رمضان امسال در استان است.

حجت الاسلام جوانبخت اظهارکرد: عید فطر نیز در امامزادگان خوی، سلماس، میاندوآب، چایپاره و ارومیه مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد.

وی به ساماندهی نمازخانه های بین راهی نیز پرداخت و گفت: مهر و جانماز و وسایل مورد نیاز برای مهمانان در مساجد بین راهی آماده شده است.

وی افزود: امسال ۴۰ میلیارد ریال مصوب بودجه مساجد بود که از این میزان تا کنون ۲۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: درآمد موقوفات استان سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال بود که امسال این رقم به یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

نظر شما