شناسهٔ خبر: 65652421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

واگذاری پرسپولیس؛ ابهامات و تناقضات در اطلاعیه باشگاه + عکس

مهدی پورپاکار

اطلاعیه پرسپولیس در سامانه کدال عجیب است

صاحب‌خبر -

طرفداری | باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای که در سامانه کدال منتشر کرده، توضیحاتی درباره واگذاری این باشگاه ارائه داده که با ابهامات و تناقضاتی همراه است.

در حالی که کمتر از دو هفته به پایان مهلت تعیین شده برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باقی مانده، ابهامات و تناقضات زیادی در خصوص نحوه واگذاری این دو باشگاه وجود دارد.

روز گذشته، نامه‌ای با امضای محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور منتشر شد که در آن، تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین مالکان جدید باشگاه پرسپولیس به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده بود.

بر اساس این مصوبه، 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار می‌شود.

اما باشگاه پرسپولیس امروز در اطلاعیه‌ای که در سامانه کدال منتشر کرده، اعلام کرده است که تاکنون این مصوبه به طور رسمی به باشگاه ابلاغ نشده است.

در این اطلاعیه آمده است:

"این واگذاری طبق مصوبه هیئت محترم دولت و ابلاغیه معاون اول محترم رئیس جمهور می‌باشد که در سایت‌های خبری منتشر شده و تاکنون رسما به این شرکت ابلاغی صورت نگرفته است."

این تناقض در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس، ابهامات را درباره نحوه واگذاری این باشگاه افزایش می‌دهد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که 80 درصد از سهام باشگاه به سه نهاد سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذار شده است و وزارت ورزش و جوانان که پیش از این 90 درصد مالکیت پرسپولیس را برعهده داشت، اکنون تنها 10 درصد از سهام سرخ‌پوشان را در اختیار خواهد داشت.

واگذاری 80 درصد سهام پرسپولیس به سه نهاد دولتی، به معنای تغییر ماهیت این باشگاه از یک باشگاه خصوصی به یک باشگاه دولتی خواهد بود.

این موضوع، نگرانی‌هایی را در بین هواداران پرسپولیس ایجاد کرده است.

هواداران پرسپولیس معتقدند که واگذاری این باشگاه به نهادهای دولتی، می‌تواند به ضرر باشگاه باشد و استقلال و آزادی عمل باشگاه را در نقل و انتقالات و سایر زمینه‌ها محدود کند.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت، واگذاری پرسپولیس به چه شکلی انجام خواهد شد و چه سرنوشتی در انتظار این باشگاه پرطرفدار خواهد بود.

نظر شما