شناسهٔ خبر: 65650680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهاجرت نخبگان دانش آموزی در کشور نداریم

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در بابل گفت: در کشور چیزی تحت عنوان مهاجرت دانش آموزی به خارج کشور نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در بابل گفت: ۷۳۰ مدرسه سمپاد در کشور وجود دارند که بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

الهام یاوری با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان سمپادی در کنار تحصیل یک فعالیت ورزشی یا فرهنگی دارند، افزود: در کشور چیزی تحت عنوان مهاجرت دانش آموزی به خارج کشور نداریم.

او گفت: سمپاد محلی است برای دانش آموزان صاحب استعداد که مایلند از ظرفیت خود برای تحقق تمدن نوین اسلامی به کمک شبکه‌سازی سازمان استعداد‌های درخشان استفاده کنند.

یاوری با اشاره به اینکه همواره حدود ۷۰ درصد قبولی‌های کنکور از مدارس سمپاد هستند افزود: در تحول جدیدی که رخ داده است، دانش آموزان سمپادی از مدارس شهرستان‌ها سهم بسیار بیشتری از رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با بیان اینکه دانش آموزان سمپادی چرخ‌های کشور را می‌چرخانند، گفت: بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از دانش آموزان سمپادی هستند؛ جریان علمی المپیادی کشور که هر ساله به موفقیت‌های برجسته‌ای دست پیدا می‌کند با مدیریت و راهبری دانش آموزان گذشته مدارس سمپاد است.

یاوری افزود: سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گذشته‌ای به قدمت ۴۰ سال دارد؛ آنان که تربیت استعداد‌های برتر را داشتند نهادی را تأسیس کردند که استعداد‌های کشور شناسایی شده و در آینده مسائل کشور به دست آنان حل شود.

او با بیان اینکه سمپاد در سال ۱۳۹۷ با دستور مقام معظم رهبری دوباره احیا شد، گفت: سه هدف بلند مدت در این زمینه دیده شده است که هدف اول تعلیم و تربیت متوازن بوده است. هدف دوم گسترش چتر خدمات برای استعداد‌هایی که خارج از محدوده مدارس سمپاد هستند و هدف سوم پرورش استعداد‌های غیر سمپادی و تقویت آنان است.

یاوری افزود: انصباط مالی، شفافیت و توانمندی نیرو‌های سمپادی از برنامه‌های کوتاه دوساله دوم این سازمان است.

او با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت ۲ ساله دوم این سازمان گفت: ارزیابی مدارس و مدیران یکی از اولین برنامه‌ها است؛ تا وقتی مدیران خود را به اهداف متعهد ندانند اهداف محقق نخواهد شد؛ لذا در حال طراحی یک نظام ارزیابی برای مدیران هستیم.

یاوری همچنین انضباط مالی، شفافیت و توانمندی نیرو‌های سمپادی را از جمله دیگر اهداف این سازمان در برنامه کوتاه دوساله دوم بیان کرد.

نظر شما