شناسهٔ خبر: 65650048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۵۲ درصدی صادرات کالا از مازندران

میزان صادرات کالا از استان مازندران در ۱۱ ماهه امسال با رشد ۵۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: میزان صادرات کالا از این استان در ۱۱ ماهه امسال با رشد ۵۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و ۳۷۶ هزار تن به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار رسید. ‎

حسن خیریانپور افزود: میزان صادرات کالا از مازندران در ۱۱ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۲ و از لحاظ ریالی نیز ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی میزان واردات کالا به مازندران در ۱۱ ماهه امسال را نیز چهار میلیون و ۲۴۵ هزار تن به ارزش ۲ هزار و ۳۸ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین میزان واردات کالا مربوط به غلات، روغن و نهاده‌های دام و طیور است.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: میزان واردات کالا به مازندران در ۱۱ ماهه امسال از نظر وزن ۸۲ و به لحاظ ریالی نیز ۴۶ درصد افزایش داشته است.

خیریانپور همچنین از خرید ۱۱۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان مازندران در ۱۱ ماهه امسال خبرداد و اظهار کرد: برای خرید این میزان گندم ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال وجه نقد تحویل کشاورزان این استان شده و تمام مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است.

معاون استاندار مازندران از خرید ۱۱ هزار تن برنج پرمحصول از کشاورران مازندرانی خبرداد و بیان کرد: برای این میزان برنج خریداری شده، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خیریانپور گفت: با راه اندازی ۲۶ مرکز، تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تن برنج با کیفیت از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

وی از خرید و ذخیره سازی ۲۵۰ هزار تن سیب با قیمت ۳۹۰ هزار ریال در هر کیلوگرم و خرید یکهزار تن خرما برای بازار مصرف ایام تعطیلات عید و همچنین ماه مبارک رمضان خبرداد.

این مقام مسئول قیمت هرکیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار مازندران بین ۸۰۰ تا ۸۳۰ هزار ریال اعلام کرد و با بیان اینکه میزان مصرف روزانه مرغ در استان در حالت عادی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن است، بیان کرد: همسو با اجرای طرح تنظیم بازار و در راستای تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین ماه مبارک رمضان، این میزان به ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد.

خیریانپور گفت: با هدف خدمات دهی مطلوب به مسافران و گردشگران، ۴۲ هزار کیسه آرد ویژه ماه رمضان و بازار شب عید در بین واحد‌های خبازی استان توزیع شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نظارت و بازرسی مستمر از واحد‌های صنفی در راستای طرح تنظیم بازار، تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال واحد‌های صنفی استان به علت تخلفات متعدد از جمله درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور به ۱۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

نظر شما