شناسهٔ خبر: 65650016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظرفیت بالای مازندران در حوزه ترانزیت کالا‌های اساسی

مازندران دارای ظرفیت کم‌نظیری در حوزه ترانزیت کالا‌های اساسی است .

صاحب‌خبر -

ظرفیت بالای مازندران در حوزه ترانزیت کالا‌های اساسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، همزمان با در پیش بودن سال نو و ماه مبارک رمضان، جمعی از خبرنگاران مازندرانی از انبار‌های ذخیره کالا‌های اساسی و سیلوی شهید میرزاپور در شهرستان نکا بازدید کردند.


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در جمع خبرنگاران حاضر در سیلوی نکا اظهار داشت: امروز یک فضای جدیدی را با بازدید میدانی از سیلوی نکا برای خبرنگاران حاضر درنظر گرفته‌ایم و در واقع سیلوی شهید میرزاپور، مرکز ثقل ذخیره‌سازی دو محصول استراتژیک استان مازندران است.


عباسعلی وفایی‌نژاد افزود: محصول گندم از اقصی نقاط کشور وارد این مرکز شده و در صورت تایید سلامت محصول از سوی آزمایشگاه این مرکز، در سیلو‌ها تخلیه می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: گندم‌های متفاوت به‌دلیل گلوتن و کیفیت متفاوت در سیلو‌های متفاوت نیز نگهداری می‌شوند.
این مقام مسئول ادامه داد: مهم‌ترین بخش هر سیلو، تخلیه و بارگیری است که از دو مسیر ریلی و ترانزیتی انجام می‌گیرد.
وفایی‌نژاد تصریح کرد: گندم شاید به مدت حتی یک‌سال در کندو‌ها و سیلو‌ها می‌ماند و حفظ کیفیت و شرایط سیلو مرتبا در حال بررسی و سنجش است.
وی عنوان کرد: امسال یکی از بهترین سال‌های موجودی گندم استان مازندران بوده است و دولت امسال یکی از سال‌های موفق تامین گندم را پشت سر گذاشت.
این مسئول ادامه داد: جابه‌جایی کالای دریا پایه از الویت‌های ما در سالیان اخیر است که این مرکز در واقع پایلوت تحقق این موضوع است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: باید از هر فرصتی برای خدمت به کشور و استان‌مان استفاده کنیم و بنده در دوره سه ساله حضورم تمام تلاشم را برای بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد مخازن نگهداری کالا‌های اساسی بکار بستم.
این مسئول افزود: مازندران دچار ضعف زیرساخت‌ها است و دلالان و سو استفاده کنندگان از همین فقر برای لطمه و ضربه و تخلف بهره می‌برند.
وفایی‌نژاد بیان کرد: مازندران دارای ظرفیت کم‌نظیری در حوزه ترانزیت و مرکز ثقل واردات و صادرات کالا‌ها به کشور‌های همسایه است و باید از این ظرفیت، حداکثر بهره را برد.
وی عنوان کرد: فراهم کردن زمینه تهاتر یکی از راهکار‌ها برای استفاده از این ظرفیت استان است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران متذکر شد: دولت باید بنحوی حرکت کند که بخش خصوصی با فراغ بال به این حوزه ورود کند و این گره باید باز شود.

نظر شما