شناسهٔ خبر: 65649099 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

باور کنید این خانه ژاپنی واقعا 26 متری است! (+تصاویر)

شرکت یوشینیرو ساکانو آرکیتکتس کل خانه را به همراه یک مغازه بیسکوئیت فروشی در طبقه همکف در یک پلان ساختمانی 26 متر مربعی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

عصر ایران - با مساحت فقط 26 متر مربع، این خانه جمع و جور در شهر توکیو، ژاپن توسط شرکت یوشینوری ساکانو آرکیتکتس بدون استفاده از پارتیشن به هفت سطح تقسیم شده است. پلکانی که وسط ساختمان قرار دارد تمام سطوح را به هم متصل می کند.

خانه

خانه سوبومی؛ استفاده خلاقانه از فضایی محدود

تمام سطوح داخلی خانه سوبومی با صفحات تخته چندلایی کاج اروپایی پوشیده شده اند. این صفحات چوبی به صورت متوازی الاضلاع برش خورده و با الگوی جناغی نصب شده اند.

قسمت بیرونی خانه با نمای عاجی از ورق های فولادی گالوانیزه تشکیل شده است و نحوه نصب آنها همانند درون خانه با الگوی جناغی صورت گرفته است.

شرکت یوشینیرو ساکانو آرکیتکتس کل خانه را به همراه یک مغازه بیسکوئیت فروشی در طبقه همکف در یک پلان ساختمانی 26 متر مربعی قرار داده است. یک پلکان فلزی سطح همکف را به آشپزخانه و اتاق غذاخوری در سطح 1.5 و سپس فضای نشمین در سطح دوم و در نهایت فضای خواب در بالا متصل می کند. مجموعه دیگری از پله ها از جنس بتن سطح همکف را به زیرزمین متصل می کنند، جایی که انبار و حمام در آن قرار دارند.

خانه

هر هفت سطح تقسیم شده در داخل خانه به صورت دیداری به هم متصل هستند که موجب می شود به رغم فضای محدود، احساس کافی و جادار بودن را داشته باشند.

ساکنان می توانند به سرعت از یک فضا به فضای دیگر حرکت کنند، که به یک حرکت دائمی در فضای داخلی منتج می شود. هر بخش برای هدف خاصی در نظر گرفته شده است، اما همواره به یکدیگر متصل هستند.

اطلاعات پروژه

نام: خانه سوبومی (خانه غنچه توکیو)

معمار: یوشینیرو ساکانو آرکیتکتکس

مکان: توکیو، ژاپن

مساحت سایت: 46.76 متر مربع

مساحت ساختمان: 26.20 متر مربع

مساحت کل طبقات: 77.44 متر مربع

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

خانه

 

نظر شما