شناسهٔ خبر: 65648560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۵۸؛

ایران ۱۰۰ هزار کیلو ذخیره طلا دارد

کیهان ۲۰ صفحه ای روز سه شنبه ۲۱ اسفند سال ۱۳۵۸ از عدم موفقیت دیدار اعضای کمیسیون تحقیق با گروگان‌های آمریکایی و خروج آنها از کشور خبر داده است. امام اعلام کرده که تا پایان عمر با آمریکا می جنگیم. دانشجویان هم اسناد ۱۰۳ جاسوس آمریکایی را به کمیسیون تحقیق دادند. کیهان در این شماره متن مناظره مخالفان و موافقان انتخابات دو مرحله ای را چاپ کرده است. بنی صدر مهلت دو هفته ای به بازاریان را داده است و اینکه اگر قیمت‌ها را پایین‌ نیاورید سیل مردم راه می افتد‌

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان ۲۰ صفحه ای روز سه شنبه ۲۱ اسفند سال ۱۳۵۸ از عدم موفقیت دیدار اعضای کمیسیون تحقیق با گروگان‌های آمریکایی و خروج آنها از کشور خبر داده است. امام اعلام کرده که تا پایان عمر با آمریکا می جنگیم. دانشجویان هم اسناد ۱۰۳ جاسوس آمریکایی را به کمیسیون تحقیق دادند. کیهان در این شماره متن مناظره مخالفان و موافقان انتخابات دو مرحله ای را چاپ کرده است. بنی صدر مهلت دو هفته ای به بازاریان را داده است و اینکه اگر قیمت‌ها را پایین‌ نیاورید سیل مردم راه می افتد‌. گویا بازاریان قول کاهش قیمت در دو هفته را داده اند. خبر دیگر هم‌ اینکه آیت الله موسوی اردبیلی از انجام طرحی برای جلوگیری از حیف و میل در بنیاد مستضعفان را داده است. و خبر آخر هم اینکه در آمریکا ۴۷ دانشجوی ایرانی به تلافی گروگانگیری زندانی شده اند.

IMG_20240311_070719_453

اما دو خبر اعلام ذخیره طلای ایران و شرط سقف ۲ هزارتومانی برای خرید جنس توسط مسافران خارج که می‌توانند وارد کشور کنند سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن خبر به شرح زیر می باشد؛

۱- ایران ۱۰۰ هزار کیلو طلا ذخیره دارد.

یک‌ مقام اقتصادی اعلام‌ کرد میزان موجودی طلای ایران بیش از یکصد تن است. از این یکصد تن طلا، ۵ تن آن از کشور سوئیس به ایران منتقل شده است. البته مقداری از ذخایر طلای ایران در فدرال رزرو بانک مرکزی آمریکا بوده که هم اکنون جزو ارزهای مسدود شده ایران به شمار می آید. ذخایر ارزی ایران که مسدود نبوده و قابل استفاده است در حدود ۹ میلیارد دلار می باشد این مقدار ذخیره در بانک‌های اروپایی بصورت سپرده است و استفاده از آن در هر زمانی ممکن است.

IMG_20240311_070719_071

این‌مقام افزود؛ مقداری از طلای ایران نزد بانک‌های سوئیس، آلمان و انگلستان است که هیچگونه خطری آنرا تهدید نمی کند‌. پول ایران چون جنبه بین المللی ندارد در بازارهای ارز بین المللی معامله نمی شور و نوسانات طلا روی آن اثر ندارد.

IMG_20240311_070719_071

۲- مسافران خارج فقط ۲ هزار تومان جنس می توانند وارد کشور کنند

مسافران خارج از کشور فقط تا بیست هزار ریال می توانند کالا با خود به ایران بیاورند. این مطلب را سخنگوی هیات رئیسه گمرک ایران امروز اعلام کرد‌. این سخنگو همچنین گفت با نزدیک شدن ایام نوروز تعداد مسافران خارج از کشور افزایش خواهد یافت بدین وسیله به آگاهی مسافران خارج از کشور می‌رساند که هنگام ورود به کشور فقط می‌توانند تا بیست هزار ریال کالا وارد کشور کنند. این مسافران باید بدانند چنانچه بیش از مبلغ اعلام‌ شده جنس همراه داشته باشند کالای آنها در انبار گمرک نگهداری خواهد شد تا در یک مهلت مقرر قانونی، کالای اضافی خود را به خارج مرجوع کنند. 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما