شناسهٔ خبر: 6564226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب؛

آیین افتتاحیه 38 مسجد روستایی در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه 38 مسجد روستایی در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و به صورت ارتباط زنده با سه شهرستان کوهرنگ، لردگان و کیار از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیین افتتاحیه 38 مسجد روستایی در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و به صورت ارتباط زنده با سه شهرستان کوهرنگ، لردگان و کیار از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

در آیین افتتاحیه این مراسم، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که خانه خدا بهترین و مهم ترین نامی است که می توان برای مسجد در نظر گرفت، افزود: این نام از قبل از اسلام بوده است چراکه مهم ترین بعد مسجد ارتباط با خداوند منان است.

 

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در اسلام اظهار داشت: برای تبیین جایگاه مسجد در اسلام همین بس که پیامبر(ص) پس از ورود به مدینه، احداث مسجد را نخستین کار تشکیل حکومت اسلامی قرار دادند.

 

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ساخت و تکمیل این مساجد از یک سال و نیم گذشته آغاز شد، به تشریح چگونگی کلید خوردن ساخت این مساجد پرداخت و افزود: در پی سفرهایی که به روستاها و مناطق محروم این استان داشتم یکی از درخواست های مکرر مردم ساخت مسجد و یا تکمیل مساجد نیمه تمام آن ها بود که بر آن شدم برای حل این معضل نامه ای به رهبر فرزانه انقلاب بزنم که در نهایت ایشان با عنایت و لطف بسیار قبول کردند که به مرور ساخت این مساجد آغاز شود.

 

وی تشکیل کارگروه عمران مساجد زیر نظر دفتر نماینده ولی فقیه در استان را نخستین اقدام پس از موافقت رهبر معظم انقلاب مبنی بر مساعدت در ساخت مساجد نیمه تمام روستایی بیان کرد و ابراز داشت: به حمدالله مجموعه ای کاردان و متخصص برای پیگیری امور در این کارگروه تشکیل شد.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که در کارگروه عمران مساجد استان نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم که صرفه جویی در اولویت امور قرار گیرد، گفت: در ساخت این مساجد همه کارها با مشارکت خود مردم صورت گرفت و تنها کارگروه وظیفه نظارت و پشتیبانی را بر عهده داشت.

 

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با تشکر از عنایات ویژه رهبر معظم انقلاب به رفع مشکلات این استان، اظهار داشت: با آغاز شدن این اقدام پسندیده در استان زیر نظر امام جمعه شهرکرد، از همه دستگاه های فرهنگی خواستیم که در حد توان کمک و یار این مجموعه باشند.

 

وی با اشاره به اعتبارات فرهنگی این استان در سال گذشته برای ساخت و تکمیل مساجد گفت: به لطف الهی توانستیم بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از اعتبارات استانی و بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای ساخت مساجد جذب کنیم که در نوع خود بی سابقه بود.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط مستقیم با شهرستان ها به صورت نمادین برخی از مساجد افتتاح شد.

 

شایان ذکر است برای احداث و تکمیل این تعداد مسجد اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 558 میلیون تومان هزینه شد که همه این کمک و مساعدت با مشارکت فعال مردم و عنایت ویژه رهبر انقلاب نسبت به مساجد استان بوده است./9457/پ202/ف

نظر شما