شناسهٔ خبر: 65622593 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

زلزله شب عیدی در کیلومتر 15 جاده مخصوص؛ چهره نزدیک به میرسلیم مدیرعامل سایپا شد

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سایپا گروه خودروسازی بزرگ کشور چند روز مانده به پایان سال به ناگهان تغییر کرد و محمدعلی تیموری بالاخره جای خود را به جواد توسلی مهر داد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، مدیران وزارت صمت و سازمان گسترش چنان در تغییر و تحول مدیریت عامل سایپا عجله داشته‌اند که اعلام کردند بعدازظهر شنبه، 19 اسفند 402 یعنی چند ساعت پس از قطعی‌شدن تحولات مدیریتی در این خودروساز، مراسم تودیع مدیر قبلی و معارفه مدیر جدید برگزار می‌شود.

با این‌که شایعه تغییر مدیرعامل این خودروساز بزرگ دولتی از چند ماه پیش به گوش می‌رسید اما معلوم نیست چه ضرورتی وزارت صمت را واداشته که چند روز مانده به پایان سال، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سایپا را برگزار کنند.

تیموری در اسفند 1400 به سایپا رفت اما بعد از چند ماه به دست‌اندازهای مدیریتی افتاد و انتقادها علیه شیوه مدیریتش در سایت‌های تولید نارجی‌پوشان بالا گرفت تا جایی که چند شب‌نامه و تومار اعتراضی هم در میان کارکنان توزیع شد. همان زمان به نظر می‌رسید صندلی اقای تیموری لق شده اما او تا آخرین روزهای زمستان 402 دوام آورد و در نهایت، به شکلی چکشی از سمت خود برکنار شد.

جواد توسلی‌مهر مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا از مدیریت ایران‌‌خودرو دیزل به چهره‌ای شناخته شده در میان اهالی صنعت تبدیل شد. او توانست شرکت زیان‌ده و ورشکسته ایران‌خودرو دیزل را به زندگی برگرداند و خطوط تولید قدیمی‌ترین تجاری‌ساز کشور را احیا کند.

توسلی مهر البته از حمایت‌های آشکار و پنهان برخی چهره‌های خارج از صنعت اما کاملا موثر بر صنعت هم بهره برد. از او به عنوان چهره نزدیک به مصطفی میرسلیم یاد می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید تغییر ناگهانی مدیرعامل سایپا عیدی وزارت صمت به مردم، کارگران سایپا و شرکای تجاری این گروه معظم بوده یا مانوری بوده برای رضایت‌آفرینی در یکی از اقطاب قدرت موثر بر صنعت.

انتهای پیام

نظر شما