شناسهٔ خبر: 65620812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توقف روند کاهشی رشد جمعیت

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند کاهش جمعیت در کشور متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خلیج فارس؛ حسین فرشیدی در مجمع سلامت هرمزگان با اشاره به افزایش یک صدم درصدی باروری در سال ۱۴۰۲ نسبت به گذشته گفت: هرچندکه این افزایش باید بیشتر باشد، اما توانستیم شیب کاهش نرخ باروری را در کشور متوقف کنیم.
وی نسبت به افزایش جمعیت سالمند در کشور هشدار داد و از شناسایی ۳ میلیون زوج نابارور در کشور گفت و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت درمان زوج‌های نابارور در ۱۷۰ مرکز درمان ناباروری کشور است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تلاش برای کاهش سقط جنین، ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی برای داشجویان متاهل، فرهنگ سازی برای فرزندآوری و ارائه تهسیلات دریافت زمین و خودرو برای خانواده‌های پرجمعیت از دیگر برنامه‌های دولت برای حمایت از جوانی جمعیت است.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری از مرکز مردمی نفس در هرمزگان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به شناسایی حدود ۱۲ هزار زوج نابارور در استان گفت: در مراکز دولتی درمان ناباروری خدمات به زوج‌های نابارور با پوشش بیمه‌ای با هزینه کم و در مواردی به صورت رایگان ارائه می‌شود.
غلامعلی جاودان افزود: مرکز ناباروری در میناب، بندرلنگه و مرکز فوق تخصصی بندرعباس با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص آماده خدمت رسانی به زوج‌های نابارور است.

<div id="video-display-embed-code_10892015"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4177502/10892015?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما