شناسهٔ خبر: 65619343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توصیه رئیس جمهور به مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

رئیس جمهور، همه مسئولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران را به سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل درباره گلایه‌های احتمالی خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین، مدارا کردن با آنان، توصیه کرد.

صاحب‌خبر -

** توصیه رئیس جمهور به مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز شنبه در ادامه نظارت‌های ستادی، به بنیاد شهید و امور ایثارگران رفت.

رئیس جمهور، تکریم و خدمت به خانواده معظم شهیدان و جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: پیش از دولت مردمی نیز خدمات قابل توجهی به جامعه هدف این بنیاد ارائه شده بود، اما عطف به نگاه و رویکرد تحولی دولت مردمی، ضروری بود در این دولت، بنیاد با نگاه تحولی، ارتقای خدمات و عملکرد خود از وضع فعلی به وضع مطلوب را دنبال کند.
 
آقای رئیسی، نخستین گام در رویکرد تحولی عملکرد را ارزیابی میزان تحقق اهدافی که قانون‌گذار و سیاست‌های کلی نظام، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی برای این بنیاد در نظر گرفته‌اند، برشمرد و اظهار داشت: در اهداف و مسئولیت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیش از خدمات، بر موضوعات فرهنگی تأکید می‌شود.
 
رئیس جمهور، خدمات بنیاد شهید برای ایثارگران را مهم دانست و تصریح کرد: این خدمات، مقدمه تحقق هدف اصلی، یعنی ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با تشکیل اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورزی، رویکرد‌ها و مأموریت‌های لازم برای ترویج این فرهنگ را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، از جمله رسانه ملی و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش و ارتباط با فعالان حوزه سینما، تئاتر و دیگر عرصه‌های هنری، داشته باشد.
 
آقای رئیسی بر استفاده از روش‌های مناسب خدمت به جامعه هدف ایثارگران، تأکید کرد و گفت: کیفیت ارائه این خدمات، طوری باشد که هم موجب احساس بی‌عدالتی برای خانواده‌های شهدا و جانبازان نشود و هم بازتاب منفی در جامعه نداشته باشد و دیگران هم باور داشته باشند که ارائه این خدمات، نه مصداق بی‌عدالتی و تبعیض، بلکه عین اجرای عدالت در قبال از خودگذشتگی و ایثارگری است.
 
رئیس جمهور، همچنین بر تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران با کار فرهنگی و ارائه خدمات به آنان با رویکرد عدالت توزیعی، تأکید کرد و اظهار داشت: از موضوعات بسیار مهم درباره خانواده‌های شاهد و ایثارگر، به‌ویژه فرزندان شهدا، مسکن و اشتغال است که باید به‌طور ویژه به آن‌ها توجه شود. بنابر این در ایجاد زمینه کسب و کار برای فرزندان شاهد، باید بیشتر تلاش کرد.
 
آقای رئیسی تصریح کرد: خانواده معظم شهدا پرچم‌های ایثار و شهادت در هر کوی و برزن هستند که همواره باید برافراشته بمانند. حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر در عرصه‌های جامعه، از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌کند؛ از این‌رو باید به آنان به عنوان سرمایه‌های بزرگ و پشتوانه‌های استوار نظام، نگاه کرد و اجازه نداد به هیچ عنوان از نظر حقوقی، فکری و سلوک فردی و اجتماعی، آسیب ببینند.
 
رئیس جمهور، همچنین بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادی و مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأکید کرد و گفت: تلاش کنید تا حد امکان، فعالیت‌های اقتصادی بنیاد را از بنگاه‌داری به سوی سهام‌داری هدایت کنید.
 
آقای رئیسی در پایان، همه مسئولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران را به سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل درباره گلایه‌های احتمالی خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین، مدارا کردن با آنان، توصیه کرد.

نظر شما