شناسهٔ خبر: 65614463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت:

بلوغ بزرگی را در ماشین‌سازی اراک شاهد هستیم

آذر اسفندیاری

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزیر صمت با بیان اینکه بلوغ بزرگی را در ماشین سازی اراک شاهد هستیم، گفت: ریل گذاری اصلی دولت به سمت بازارهای صادراتی است و امیدواریم بتوانیم بازارهای صادراتی گسترده ای را در اختیار داشته باشیم و ماشین سازی نیز باید به این عرصه ورود کند.

صاحب‌خبر -

سید محمد موسوی ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در آیین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول در شرکت ماشین سازی اراک اظهار کرد: ماشین سازی اراک در فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی ترین فاز این پروژه، ۷۰۰ میلیون دلار قرارداد داشت و سفارش دو سال زودتر از مهلت قرارداد تحویل شد که اقدامی بزرگ است.

وی تاکید کرد: هلدینگ های صادراتی باید از ظرفیت ماشین سازی اراک دیدن کنند و از توان آن مطلع باشند و از امکانات داخلی استفاده کنند. امروز در شرکت ماشین سازی اراک شاهد تحقق شعار «ما می توانیم» هستیم.

موسوی با بیان اینکه راهی طولانی طی شده و دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی را رقم زده است، گفت: دولت در دورانی کار خود را آغاز کرد که ۶۵ هزار نفر در صف تحویل تراکتور بودند ولی امروز ۳۰ میلیون دلار صادرات تراکتور رقم خورده و مسائل کارگری حل شده است.

محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با بیان اینکه قطعا با تلاش صنایع کشور، کاهش خروج ارز و اشتغالزایی در حال انجام است، اظهار کرد: با تولید این راکتورها و راکتور آهن اسفنجی، تجهیزات ویژه ای در کشور به تولید رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای به روزرسانی این صنعت تلاش می کنیم، گفت: تا امروز به سمت دانش بنیان بودن و تولید تجهیزات به‌روز حرکت کرده ایم و قطعا برای ارتقای این جایگاه اهتمام خواهیم داشت.

انتهای پیام

نظر شما