شناسهٔ خبر: 65611557 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهروندخبرنگار کرمانشاه؛

نگاهی به قلعه تاریخی فراموش شده در ثلاث باباجانی + فیلم و تصاویر

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویری از به فراموشی سپرده شدن قلعه تاریخی میرآباد در شهرستان ثلات باباجانی ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

قلعه تاریخی میرآباد در شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه واقع شده و قدمت آن به دوره هزاره قبل از میلاد بر می‌گردد. این قلعه تاریخی جزء میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان است، اما به گفته شهروند خبرنگار ما تاکنون به اثر تاریخی توجهی نشده و در حال تخریب است. در حالی که این اثر باستانی می‌تواند بهترین مکان برای جذب گردشگر در این نقطه از استان کرمانشاه و منطقه اورامانات شود. از عظمت قلعه میرآباد، خاک منحصر به فرد، رویش گیاهی متنوع و متفاوت آن نسبت به خاک و گیاهان دیگر منطقه نشان دهنده آن است که خاک این قلعه متعلق به مکان‌هایی دور دست است.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام وقتتون بخیر این قلعه در شهر ما وجود دارد و جزء آثار بسیار گرانبهای کشور است و اشیای بسیار قدیمی در آن دفن هستند و تا چند سال پیش هم حتی درب ورودی داشت، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی و بارش برف و باران درب مسدود شده و سال به سال در حال تخریب بیشتر است.  خواهش می‌کنم نسبت به مرمت و بازسازی این اثر تاریخی اقدام کنید تا بیشتر از بین نرود.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمانشاه

بیشتر بخوانید:

تخریب آثار باستانی در ارومیه + تصاویر

<div id="video-display-embed-code_19044100"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8686500/19044100?width=400&height=300"></script></div>
 
<div id="video-display-embed-code_19044116"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8686500/19044116?width=400&height=300"></script></div>

تخریب آثار باستانی

تخریب قلعه تاریخی میرآباد

تصویری از تخریب قلعه تاریخی میرآباد

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

نظر شما