شناسهٔ خبر: 65593656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی جاده کندوان

معاون راهداری کشور گفت:۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی جاده کندوان در سال آینده اختصاص می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حاشیه بازدید از محور ارتباطی کندوان در حوزه استحفاظی  استان مازندران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی محور کندوان هزینه شده است که این رقم برای سال جدید به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و امیدواریم بتوانیم تا قبل از آغاز سفر‌های تابستانی، این محور را کاملاً ایمن سازی کنیم.
رضا اکبری با بیان اینکه همکاران ما ددر حال ایمن سازی جاده چالوس هستند، افزود: تراشه‌های ریز و رهاسازی سنگ‌های معلق در چند نقطه از جاده چالوس توسط نیرو‌های راهداری در حال انجام است.
او گفت: مهمترین پروژه‌ای که سبب مسدود شدن جاده چالوس شده است اجرای گالری پیش ساخته بتونی درمحدوده پیچ کمر زرد است که یکی از تراشه‌های بسیار خطرناک جاده چالوس است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: در این هفته ۵۰ متر آن نصب می‌شود و ۱۵۰ متر باقیمانده بعد از ایام نوروز اجرا می‌شود.
اکبری افزود: محدوده‌ای به طول ۲۰۰ متر در این محور نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است که متأسفانه امسال یک مورد حادثه سقوط سنگ و یک مورد هم فوتی داشتیم.
او تأکید کرد: تلاش ما این بتوانیم این محور را تا خرداد سال آینده به طور کامل ایمن سازی کنیم.
اکبری ادامه داد: در دیگر نقاط جاده چالوس نیز اقدامات بسیار خوبی از جمله توری‌های سنگی، دیوارها، گارد‌های بتونی و رهاسازی سنگ‌های معلق در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم ایمنی جاده چالوس را برای نوروز ۱۴۰۳ و همچنین در طول ایام سال افزایش دهیم.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی محور کندوان هزینه شده است که این رقم برای سال جدید به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و امیدواریم بتوانیم تا قبل از آغاز سفر‌های تابستانی، این محور را کاملاً ایمن سازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ نقطه حادثه خیز در محور کندوان شناسایی شده است، افزود: ایمنی جاده چالوس بیشتر از سال قبل است و در سال آینده این مقدارافزایش می‌یابد.
اکبری با بیان اینکه ایمنی جاده‌ها به سرعت در حال افزایش است، گفت: سالانه هزار کیلومتر از راه‌های روستایی نیز ایمن سازی می‌شود.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی جاده کندوان

نظر شما