شناسهٔ خبر: 65588125 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

احیاء استخدام مربی پرورشی و مشاور بعد از ۲ دهه

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آیین‌نامه‌ای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانش‌آموزان نخبه فرهنگی می‌دهد.

صاحب‌خبر -

 

** احیاء استخدام مربی پرورشی و مشاور بعد از ۲ دههبه گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ رضامراد صحرایی گفت:هیچ کشوری جز با مدرسه و در مدرسه به نتیجه نخواهد رسید.

وي افزود: در جایگاه اول با معلم و سپس سایر مولفه‌ها  اما راه‌حل ما معلم است. تربیت چیزی نیست که به یک فرد خاص منتسب شود هرچند مربی پرورشی برای تنظیم‌گری و تسهیل‌گری لازم است اما تربیت وظیفه تک‌تک افراد در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر دانش‌آموز می‌خواهد مسئولیت‌پذیر باشد باید این را باید از معلم خود یاد بگیرد خاطر نشان کرد: ما برنامه آموزشی داریم، پرورشی نداریم، ارزشیابی آموزشی داریم اما پرورشی نداریم. باید گفتمان را تغییر داد و ما بدنبال تغییر هم گفتمان آموزشی و هم پرورشی هستیم.

صحرایی ضمن اشاره به اینکه دولت به دنبال این گفتمان است به آزمونهای استخدامی اشاره کرد و افزود: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آیین‌نامه‌ای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانش‌آموزان نخبه فرهنگی می‌دهد.

وی در ادامه از معاونان پرورشی خواست تا برنامه‌ مسطورا را جدی بگیرند و دانش‌آموزی و والدین و خانواده در آن مشارکت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح نماد، تاکید کرد که این برنامه در راستای پیشگیری از آسیب دوران مدرسه احیاء شده است و در ادامه گفت: طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

نظر شما