شناسهٔ خبر: 65584206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

آغاز اجرای مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی از فردا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت: مرحله دوم طرح ملی کالابرگ الکترونیکیاز تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و کلیه خانوار دهک های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگ می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، طیب جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ ‌الکترونیکی در استان زنجان، اظهار کرد: این طرح ملی از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و کلیه خانوار دهک های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگ می شوند.

وی افزود: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریز مغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انیستو تغذیه ایران با قیمت های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، خاطر نشان کرد: قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوارهای دهک های اول تا هفتم در صورت خرید بسته می بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نماید و مابه التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

جعفری ادامه داد: اعتبار جدید ۲۲۰ هزار تومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار یارانه بگیر بصورت مجزا یارانه نقدی خود را بصورت ماهانه دریافت خواهد نمود.

وی اظهار داشت: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سر پرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک‌جا وجود ندارد.

جعفری خاطرنشان کرد: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما