شناسهٔ خبر: 65567909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم:

آنچه حزب‌الله تاکنون انجام داده بخش کمی از قدرت آن است

معاون دبیرکل حزب‌الله گفت: حزب‌الله همچنان در جبهه جنوب باقی می‌ماند و هرکاری که ما تاکنون در مقابله با دشمن انجام داده‌ایم، تنها بخش کوچکی از توانایی‌های ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی درباره روند تقابل با دشمن صهیونیستی اظهار داشت: ما معادلات خود را بر مبنای محافظت از منافع لبنان و حمایت از غزه قرار داده‌ایم و حزب‌الله لبنان را وارد جنگ نمی‌کند، بلکه این دشمن صهیونیستی است که در هر زمان ممکن است بدون بهانه و توجیه اقدام به تجاوز و جنگ علیه لبنان کند.

شیخ نعیم قاسم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت که ما از لبنان به عنوان میدان (نبرد) استفاده نمی‌کنیم، بلکه با جان خودمان درحال دفاع از کشور هستیم تا لبنان تبدیل به میدان جنگ نشود. ما جوانانی داریم که برای کرامت و عزت کل لبنان می‌جنگند و در این راه شهید می‌شوند. حزب‌الله همچنان در جبهه جنوب باقی می‌ماند و هرکاری که ما تاکنون در مقابله با دشمن انجام داده‌ایم، تنها بخش کوچکی از توانایی‌های ماست.

وی درباره سفر اخیر «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به بیروت و پیام‌های تهدیدآمیز وی که در چارچوب تلاش برای واداشتن لبنان به عقب‌نشینی از پاسخ به تجاوزات اشغالگران و تضمین امنیت صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی بود گفت که سفر این نماینده آمریکا به بیروت بسیار کم‌اهمیت بوده و ما به هیچ وجه نگران پیا‌م‌های او نیستیم. هوکشتاین با مقامات دولتی لبنان ارتباط دارد و ما در این زمینه مداخله نمی‌کنیم.

معاون دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد که سخنان هوکشتاین هیچ تاثیری بر موضع ما ندارد و تا زمانی که جنگ علیه غزه ادامه داشته باشد، جبهه جنوب لبنان هم علیه اشغالگران فعال است. تهدیدات و پیام‌های منقی هیچ تاثیری بر ما ندارد و اگر اسرائیل حمله‌ای علیه لبنان آغاز کند ما قاطعانه پاسخ آن را می‌دهیم. تصمیم نهایی حزب‌الله این است که تا بعد از پایان جنگ غزه، ما هیچ بحثی درباره وضعیت جنوب لبنان و مرز‌ها با فلسطین اشغالی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما