شناسهٔ خبر: 65565087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۸۷ درصد از شهدای استان در میانگین سنی ۱۰ تا۳۰ سال هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۸۷ درصد از شهدای استان شامل هزار و ۶۴۷ نفر در میانگین سنی ۱۰ تا۳۰ سال به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

۸۷ درصد از شهدای استان در میانگین سنی ۱۰ تا۳۰ سال هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ برزگر شمار شهدای استان زنجان را ۲ هزار و ۹۱۸ شهید ذکر کرد و گفت: تعداد شهدای منتسب به استان در مجموع سه هزار و ۵۳۵ شهید است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری یادواره شهدای استان در اسفندماه، افزود: بیشترین شهدای استان مربوط به اسفندماه و سه عملیات است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: از مجموع شهدای استان ۱۸۶ شهید مربوط به عملیات کربلای پنج، ۱۲۵ شهید مربوط به عملیات والفجر هشت و ۱۲۰ شهید مربوط به عملیات خیبر بوده که همه این عملیات‌ها در ماه اسفند انجام شده است.

برزگر همچنین به ساماندهی گلزار‌های شهدای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد مزار‌های واقع در گلزار‌های شهدا ساماندهی شده است.

وی شمار گلزار‌های شهدای استان را ۴۳۰ گلزار ذکر کرد و افزود: ۲ هزار و ۹۰۶ مزار در این گلزار‌ها قرار دارد که ۴۰۵ گلزار با یک هزار و ۱۱۰ مزار در روستا‌ها و ۲۵ گلزار با ۹۹۶ مزار در شهر‌ها واقع شده است.

برزگر ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۷۶۱ مزار در ۳۷۱ گلزار استان ساماندهی شده و با تأمین اعتبار لازم ۱۰۰ درصد گلزار‌های شهدای استان ساماندهی خواهد شد.

برزگر گفت: امسال ۵۷ مورد خاطره نگاری از خانواده‌های شهدا و ۴۵ مورد خاطره نگاری از جانبازان استان انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طی سال گفت: هم اکنون ۳۸ حسینیه شهید در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت در استان زنجان فعال است.

نظر شما