شناسهٔ خبر: 65564839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پیشتازی بایدن و ترامپ در رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ»

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که براساس نتایج به دست آمده، جو بایدن و دونالد ترامپ پیروزی‌های قاطعی را در سه‌شنبه بزرگ به دست آورده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور تقریبا در تمامی ایالت‌هایی که رقابت‌های نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را در روز سه‌شنبه بزرگ برگزار می‌کردند، پیروزی‌های بزرگی کسب کردند.

این موضوع احتمال برگزاری مجدد انتخابات عمومی بین بایدن و ترامپ در ماه نوامبر (آبان) را تقویت می‌کند.

 

پیشتازی بایدن و ترامپ در رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ»

 

بایدن و ترامپ در ایالت‌های مملو از هیئت‌های نمایندگی مانند کالیفرنیا، تگزاس، ویرجینیا و کارولینای شمالی پیروز شدند.

 

پیشتازی بایدن و ترامپ در رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ»

 

نظرسنجی‌های خروجی نشان می‌دهد که ترامپ از نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در میان بخش‌های وسیعی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه پیشی گرفته و رای‌دهندگان می‌گویند مهاجرت و اقتصاد مهم‌ترین مسائل آن‌ها است. 

هیلی با پیروزی در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ورمونت، که دومین پیروزی او در رقابت‌های مقدماتی بود، ترامپ را از پیروزی کامل در رقابت‌های سه‌شنبه بزرگ منع کرد.

 

پیشتازی بایدن و ترامپ در رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ»

 

نتایج رقابت‌های سه‌شنبه بزرگ تا حد زیادی نامزد‌های اصلی ۲ حزب را تعیین می‌کند. تمرکز شدید بر رقابت‌های مقدماتی به سال ۱۹۸۸ بازمی‌گردد و از آن زمان تاکنون هیچ جمهوری‌خواهی نامزدی ریاست‌جمهوری را بدون کسب پیروزی در بیشتر ایالت‌ها در روز سه‌شنبه بزرگ کسب نکرده است.

بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آیووا، ورمونت، ویرجینیا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، مین، ماساچوست، تگزاس، آرکانزاس، آلاباما، کلرادو، مینه‌سوتا، یوتا و کالیفرنیا پیروز شده است.

سه‌شنبه بزرگ، بایدن را مجبور به مقابله با آسیب‌پذیری‌های مبارزات انتخاباتی خود کرده است. یک کارزار اعتراضی که عمدتا در میشیگان آغاز شده بود، همچنان بر رقابت‌های سه‌شنبه بزرگ تاثیر گذاشت.

 

پیشتازی بایدن و ترامپ در رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ»

 

در طرف مقابل ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان ویرجینیا، کارولینای شمالی، اوکلاهاما، تنسی، مین، تگزاس، آرکانزاس، آلاباما، کلرادو، مینه سوتا، ماساچوست و کالیفرنیا پیروز شده است.

این در حالی است که ترامپ همچنان با چندین پرونده در دادگاه‌های آمریکا در زمینه‌های مختلف مواجه است.

 

<div id="video-display-embed-code_333175" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4762985/333175?width=400&height=300"></script></div>

 

نیکی هیلی تنها توانسته در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت ورمونت پیروز شود.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به تازگی با دونالد ترامپ در مار-آ-لاگو در فلوریدا دیدار کرد، به رئیس‌جمهور سابق به‌خاطر پیروزی‌هایش در سه‌شنبه بزرگ تبریک گفت و او را «نامزد حزب ما» خواند.

این جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا در بیانیه‌ای، گفت: من مشتاقانه منتظر همکاری برای بازپس‌گیری کاخ سفید و افزایش اکثریت حزب خود در کنگره هستم. 

ترامپ هنوز نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا نشده است؛ او باید دست‌کم رای هزار و ۲۱۵ هیئت نمایندگی جمهوری‌خواهان را به دست آورد.

هیچ یک از نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه نمی‌توانند در سه‌شنبه بزرگ پیروزی را که برای قطعی کردن نامزدی آن‌ها در انتخابات درون‌حزبی ضروری است، کسب کنند. با این حال انتظار می‌رود که هم بایدن و هم ترامپ در ۱۲ یا ۱۹ مارس (۲۲ با ۲۹ اسفند) به میزان مورد نیاز هیئت‌های نمایندگی حزب‌های خود دست یابند.

انتهای پیام/

نظر شما