شناسهٔ خبر: 65564265 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دو پیام تسلیت در پی درگذشت جمشید عندلیبی

مدیرعامل بنیاد رودکی و مدیر دفتر موسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام های جداگانه درگذشت جمشید عندلیبی نوازنده نی را تسلیت گفتند. مدیرعامل بنیاد رودکی و مدیر دفتر موسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام های جداگانه درگذشت جمشید عندلیبی نوازنده نی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در متن پیام مدیرعامل بنیاد رودکی آمده است:

«هوالباقی

شد یکی نِی از نِیِستانی جدا

جان زِ جسمی، جسمی از جانی جدا

مرحوم جمشید عندلیبی از نوازندگان برجسته‌ی نی بود که نوای اجراهایش در تالار وحدت هنوز در گوش‌های ما می‌پیچد؛ نوایی که در آثاری چون «میهمان تو»، «پاییز نیزار» و «مونس جان» جاری و در «نی نوا» ماندگار شد؛ و دست آخر «هر کسی کو دور ماند از اصل خویش / باز جوید روزگار وصل خویش»
 
درگذشت این هنرمند فقید موسیقی ایرانی را به جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برایشان علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسألت می نمایم.

پیام تسلیت مدیر دفتر موسیقی در پی درگذشت جمشید عندلیبی

در متن پیام امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: 
«در روزهای پایانی زمستان 1402 خبر درگذشت استاد جمشید عندلیبی به عنوان یکی از مهم ترین و ارزنده ترین هنرمندان موسیقی ایران به ویژه در عرصه نی نوازی، جامعه موسیقی کشور را متاثر کرد. 
هنرمندی برخاسته از مکتب استادان و هنرمندان ارزنده موسیقی ایرانی که با فراگیری تکنیک های مختلف و متنوع نی نوازی نقش بسیار موثر و ارزشمندی در توسعه کمی و کیفی نوازندگی و معرفی این ساز ارزشمند به علاقه‌مندان و دوستداران موسیقی ایفا کرد.
نوازنده و آهنگسازی که علاوه بر تک نوازی سحرانگیز خود در پروژه ماندگار «نی نوا» به آهنگسازی استاد حسین علیزاده، با تولید بسیاری از آثار دارای کیفیت دیگر، نام و یاد خود را در تاریخ موسیقی این سرزمین ماندگار کرد.
 هنرمندی ممتاز درعرصه نوازندگی که شنوندگان نغمات موسیقی ایرانی با شنیدن صدای منحصر به فردی که پیش روی مخاطبان قرار می داد، وی را به عنوان هنرمندی صاحب سبک و دارای خلاقیت های بسیار در عرصه نوازندگی نی می شناختند. مسیری که منجر به تولید آثاری بسیار ارزشمند و ماندگار و همچنین همکاری با هنرمندان ارزنده موسیقی این سرزمین شدو نام او را در آسمان پرستاره موسیقی ایران ماندگار کرد.  
بی گمان فقدان هنرمندان جریان ساز و ارزشمندی چون مرحوم استاد جمشید عندلیبی ضایعه ای بزرگ برای فرهنگ و هنر این سرزمین به ویژه عرصه موسیقی ایرانی است. 
اینجانب به سهم خود درگذشت زنده یاد جمشید عندلیبی را به خانواده این هنرمند شایسته و جامعه موسیقی کشور تسلیت گفته و برای شادی روح این هنرمند گرانقدر علو درجات الهی را خواستارم. 
روحش شاد ، یادش گرامی»

جمشید عندلیبی نوازنده برجسته ساز نی، اسفند 1336 در سنندج متولد شد. وی در طول زندگی خود علاوه برتولید چندین اثر موسیقایی در پروژه‌های بسیاری همکاری داشته است. آلبوم‌های «میهمان تو»، «پاییز نیزار» و «مونس جان» از جمله فعالیت‌های او در زمینه آهنگسازی است.
تک نوازی نی پروژه ماندگار «نی نوا» اثر حسین علیزاده هم به عهده مرحوم عندلیبی بوده که بسیاری از مخاطبان موسیقی این هنرمند را با چنین اثر معتبری می شناسند.
عندلیبی صبح -۱۵ اسفندماه- چشم از جهان فرو بست.


انتهای پیام/

نظر شما