شناسهٔ خبر: 65562825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی

۷۰۰ هزار نفر شب، ظرفیت اقامت نوروزی خراسان رضوی

ظرفیت اقامت نوروزی در خراسان رضوی در سال۱۴۰۳ به ۷۵۴ هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

۷۰۰ هزار نفر شب، ظرفیت اقامت نوروزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت:  این در حالی است که  در نوروز ۱۴۰۲ ظرفیت اقامت ویژه نوروز در اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری استان  ۷۰۰ هزار نفر - شب بود.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با بیان اینکه بازه زمانی خدمت به زائران از نیمه اسفندماه امسال تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ و پایان تعطیلات عید فطر در نظر گرفته شده است، افزود: ۱۰۶ مساله و چالش در حوزه خدمت به زائران در استان شناسایی و برای برطرف شدن به ۱۴ کمیته ستاد خدمات سفر اعلام شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: میزبانی شایسته از زائران حضرت رضا (ع) در ایام نوروز امسال که به صورت کامل در ماه مبارک رمضان قرار گرفته، در اولویت است و از همه ظرفیت‌ها و توان بدین منظور استفاده می‌شود.

وی افزود:با توجه به فرا رسیدن سال نو و سفر زائران حضرت رضا (ع) به مشهد، از آبان‌ماه برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص شروع کرده ایم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:عرصه‌های مختلف خدماتی از جمله اقامت، حمل ونقل، بهداشت و درمان، ایمنی جاده‌ها و سایر عناوینی که در حوزه شبکه مسائل زائران پیش‌بینی شده، توسط کمیته‌ها و دستگاه‌های مختلف چه در سطح استان و چه در سطح ملی در دستور کار هماهنگی و پیگیری و اقدام است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه حمل و نقل ۷۵۵ دستگاه اتوبوس و ۳۲ رام قطار برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده است و ظرفیت ناوگان هوایی مشهد نیز ۲۰ درصد افزایش دارد.

 

نظر شما