شناسهٔ خبر: 65555913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

نوار ناکامی سپاهان پاره شد

لک؛ نقش اول حذف استقلال از جام حذفی

صاحب‌خبر -

  [ شهروند ]  روز گذشته مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی درحالی برگزار شد که دو دیدار حساس استقلال-مس‌رفسنجان و سپاهان-شمس‌آذر قزوین در همین روز برگزار شد. استقلال با یک نمایش ضعیف در این مرحله و البته درخشش بی‌چون چرای حامد لک، دروازه‌بان مسی‌ها، مغلوب مس‌رفسنجان شد. سپاهان در دیگر دیدار این مرحله موفق شد با یک نتیجه قاطع از سد شاگردان سعید دقیقی در تیم شمس‌آذر قزوین بگذرد.

مس‌رفسنجان 2 – صفر استقلال تهران؛ خداحافظی زودهنگام با جام‌حذفی

استقبال پرشور آبی‌ها برای مصاف با مس
بلیت‌فروشی دیدار مس‌رفسنجان و استقلال در شرایطی برگزار شد که باشگاه میزبان براساس قوانین 10درصد از گنجایش ورزشگاه را در اختیار طرفداران آبی‌پوش قرار داد. با وجود اینکه استقلالی‌ها فقط 1407 صندلی را خریداری کرده بودند، اما انتظار باشگاه مس‌رفسنجان برای پُرشدن سکوهای مربوط به هواداران خود برآورده نشد.
در تصاویر منتشرشده از ورزشگاه شماره یک شهدای مس‌رفسنجان مشخص شد که بسیاری از صندلی‌های مربوط به هواداران این تیم پر نشده و خالی مانده است.
این در حالی است که سکوی اختصاص داده شده به هواداران استقلال به طور کامل پر از تماشاگر شد و حتی تعدادی از تماشاگران استقلال به واسطه نبودن جا مجبور شدند در سکویی از هواداران مس استقرار یابند و بازی را دنبال کنند.

مهار پنالتی و درخشش لک، مانع از گلزنی استقلال
حامد لک در دقیقه 11 این مسابقه با خروج خطرناکی که انجام داد، برخورد شدیدی با محمد مرادمند داشت و پنالتی به سود استقلال اعلام شد، صالح حردانی پشت توپ قرار گرفت و ضربه نه‌چندان محکم او به سمت چپ دروازه شلیک شد و حامد لک با تشخیص درست توپ را مهار کرد تا دروازه مس بسته باقی بماند. لک بلافاصله بعد از مهار ضربه پنالتی، ضربه ریباندی را که به سمت دروازه نارنجی‌ها ارسال شده بود، نیز مهار کرد تا مانع ثبت گل از سوی استقلالی‌ها شود. لک پس از دریافت این توپ برای دقایقی با مصدومیت مواجه و بازی با وقفه روبه‌رو شد. این نخستین ضربه پنالتی است که پس از مصدومیت یامگا نصیب استقلال می‌شود، ولی صالح حردانی نتوانست آن را وارد دروازه کند تا جای خالی ستاره فرانسوی که پنالتی‌زن اول این تیم بوده است، بیش از پیش احساس شود.

پاس تماشایی واسعی و گل محمدمهدی محبی
بازیکن تازه‌وارد مس‌رفسنجان در اولین بازی برای این تیم توانست با حرکتی تماشایی زمینه‌ساز گل به استقلال شود. سعید واسعی بعد از حواشی و اتفاقات نه‌چندان خوبی که در یکی دو سال گذشته تجربه کرد، حالا در مس‌رفسنجان بار دیگر توانایی‌های فنی خود را نشان داده است. واسعی که در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی از فولاد خوزستان جدا شد، به‌تازگی با مس‌رفسنجان عقد قرارداد کرده و دیروز در اولین بازی با پیراهن نارنجی خوش درخشید و توانست با پاسی خوب تیمش را به گل برساند. در این صحنه واسعی در میانه‌های میدان صاحب توپ شد و به سمت دروازه نفوذ کرد، او طی یک و دو با فرشید باقری دوباره صاحب توپ شد و از سمت راست به محوطه جریمه استقلال رسید. در شرایطی که همه انتظار داشتند خودش ضربه نهایی را بزند، اما با دید خوب، محمدمهدی محبی را صاحب توپ کرد تا او دروازه خالی را به گل تبدیل کند.

منتظر محمد و یک چیپ تمام‌کننده
در ادامه این مسابقه هر دو تیم موقعیت‌های بسیاری برای باز کردن دروازه تیم مقابل داشتند، اما این مس‌رفسنجان بود که موفق شد در دقیقه 67 این مسابقه، اختلاف را به دو گل برساند. منتظر محمد، مهاجم عراقی رفسنجانی‌ها، با یک ضربه چیپ تماشایی دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد و به این ترتیب کار استقلال در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی به پایان رسید. آبی‌ها البته یک‌بار هم موفق به گشودن دروازه حامد لک شدند، اما خطای بازیکنان استقلال روی دروازه‌بان مس اعلام شد تا دروازه لک برای چهارمین دیدار متوالی بسته بماند.

نظر شما