شناسهٔ خبر: 65553164 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟

واحد تبلیغات

صاحب‌خبر -

سلب مسئولیت: ویجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

از گذشته تا به امروز امنیت و راه‌های حفظ آن از جمله مهم‌ترین نیازهای بشر به شمار می‌رود و پیشرفت روزافزون تکنولوژی در تأمین آن نقش بسزایی ایفا می‌کند. امروزه یکی از راهکارهای امنیتی مناسب، استفاده از دوربین‌های مدار بسته است. این دوربین‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها دوربین لامپی است. در حال حاضر سارقان در حین ارتکاب جرم چهره خود را پوشانده و دوربین مداربسته و حتی دستگاه ضبط آن را به سرقت می‌برند. به همین دلیل افراد به دنبال تهیه دوربین‌های نامحسوسی هستند که به راحتی قابل تشخیص نباشند و از دستبرد سارقان در امان بمانند؛ دوربین مدار بسته لامپی به همین منظور طراحی شده و بهترین انتخاب در این زمینه است.

دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی یکی از انواع دوربین‌های مدار بسته مدرن و پیشرفته به حساب می‌آید که درون یک لامپ تعبیه شده و در معرض دید عموم نیست؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت دوربین مداربسته لامپی، ترکیبی از یک لامپ واقعی و یک دوربین مدار بسته است که عموماً دوربین در پایه، مابین لامپ و منبع تغذیه قرار دارد. دوربین مداربسته لامپی، یک سیستم نظارتی محسوب می‌شود و زاویه دید گسترده‌ای دارد. این نوع دوربین مدار بسته، تصاویر را به صورت پانوراما ثبت می‌کند و توانایی دید ۳۶۰ درجه‌ای را دارد و از این رو به دوربین چشم ماهی مشهور شده است. دوربین‌های لامپی از لحاظ شکل ظاهری به سه دسته معمولی، چرخشی و لامپ دیواری تقسیم‌بندی می‌شوند و همچنین در دو نوع سیم‌کارتی و بی‌سیم موجود هستند. دوربین‌های لامپی سیم‌کارتی، سیم‌کارت دارند و از اینترنت آن برای انتقال داده‌ها استفاده می‌شود. از طرف دیگر دوربین‌های لامپی بی‌سیم توانایی اتصال به شبکه اینترنت را دارند و تصاویر و داده‌ها را به وسیله وای‌فای به سیستم‌های ذخیره‌کننده می‌فرستند.

مزایای دوربین مداربسته لامپی

  • ضبط صدا: دوربین‌ لامپی ضمن ثبت تصاویر کیفیت بالا، صدای محیط را نیز ذخیره می‌کند. وجود یک میکروفن در ساختار دوربین لامپی باعث ضبط صدای اطراف بدون نویز می‌شود. همچنین دوربین‌های لامپی توانایی مکالمه نیز دارند؛ این نوع دوربین‌های مدار بسته صدای شما را در محیط پخش می‌کنند؛ بنابراین دوربین‌های لامپی برای هر دو کاربرد شنود و مکالمه قابل استفاده هستند.
  • دید وسیع: همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، قابلیت ثبت تصاویر پانوراما یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دوربین‌های لامپی به شمار می‌رود. این قابلیت باعث افزایش گستره دید می‌شود و می‌تواند به طور کامل محیط را پوشش دهد. لنز دوربین‌های لامپی از نوع واید بوده و تمامی محیط حتی کورترین نقاط آن را نیز ثبت می‌کند.
  • امکان دید در شب: یکی دیگر از مزیت‌های دوربین لامپی، امکان دید در شب آن است. این نوع دوربین‌ها قابلیت IR یا همان مادون قرمز دارند و به همین دلیل می‌توانند در شب و نور کم، تصاویر را ثبت کنند. لازم به ذکر است که تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های لامپی در شب نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند و جزئیات را به صورت کامل نشان می‌دهند.
  • قیمت مناسب: از آنجایی که دوربین لامپی امکانات ویژه و متعددی دارد، انتظار می‌رود قیمت بسیار بالایی داشته باشد. برخلاف تصور، قیمت دوربین لامپی به نسبت سایر دوربین‌های مدار بسته مقرون‌به‌صرفه بوده و خرید آن نیاز به هزینه‌ زیادی ندارد. لازم به ذکر است که دوربین‌های لامپی که سیم‌کارت خور هستند، اندکی قیمت بالاتری دارند. البته قیمت دوربین مداربسته لامپی به عوامل مختلف دیگری نیز وابسته است. از جمله آن‌ها می‌توان برند، کیفیت تصاویر و جنس بدنه را نام برد. به طور کلی می‌توان گفت انواع مدل‌های دوربین لامپی قیمت‌های متفاوتی دارند و شما عزیزان می‌توانید با توجه به بودجه خود نسبت به خرید آن اقدام کنید.
  • نصب و راه‌اندازی آسان: تنها ابزار لازم برای نصب این نوع سیستم نظارتی، خود دوربین لامپی بوده و برای نصب آن به هیچ دستگاه مجزایی نیاز نخواهید داشت. همچنین سیم‌کشی مخصوصی نمی‌خواهد و با برق شهری فعال می‌شود. نحوه وصل کردن دوربین لامپی آسان بوده و برای این کار باید آن را به سرپیچ‌ لامپ معمولی نصب کنید؛ البته توجه داشته باشید که دوربین برای پوشش ۳۶۰ درجه‌ای باید در مرکز نصب شود. برای کنترل از راه دور تنها کافی ‌است نرم‌افزار دوربین را نصب کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

کاربرد دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی کاربردهای فراوانی در مکان‌های مختلف دارد که عبارت‌اند از:

  1. نظارت بر منزل: از این نوع دوربین می‌توانید برای مراقبت از کودکان خود و یا حتی سالمندان در زمانی که در منزل حضور ندارید استفاده کنید و در هر کجا که هستید از سلامت و امنیت آن‌ها مطلع باشید. همچنین می‌توانید از مزایای دوربین لامپی برای کنترل و نظارت بر منزل خود بهره‌مند شوید؛ زیرا با استفاده از تصاویر باکیفیتی که دوربین در اختیار شما قرار می‌دهد، از هرگونه فعالیت مشکوک باخبر می‌شوید و در سریع‌ترین زمان اقدام می‌کنید. برای نظارت منزل می‌توانید دوربین لامپی چرخشی icsee را از وب‌سایت تاپ دوربین بخرید و از مزایای‌ آن نظیر تشخیص چهره، ردیابی اجسام متحرک و ثبت تصاویر باکیفیت حتی در شب استفاده کنید.
دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟ - ویجیاتو دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟ - ویجیاتو
  • نظارت بر محل کار: با استفاده از دوربین لامپی به صورت نامحسوس می‌توانید بر عملکرد کارمندان نظارت داشته باشید. همچنین با استفاده از این دوربین می‌توانید تردد افراد غیرمجاز را رصد ‌کنید و مانع ورود آن‌ها ‌شوید. بدین منظور کافی‌ است دوربین لامپی چرخشی زوم‌ دار x10 را از فروشگاه تاپ دوربین خریداری کنید و از ویژگی‌های خوب این دوربین مانند تشخیص حرکت و هشدار، قابلیت چرخش، ضد آب، ضد گرد و غبار و پشتیبانی از کارت SD آن بهره ببرید. این دوربین به دلیل خاصیت ضد آب و گرد و غباری که دارد نه تنها برای استفاده در ادارات و محیط‌های تجاری مناسب است، بلکه برای باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی و همچنین محیط خارجی ویلاها نیز مورد استفاده واقع می‌شود.
دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟ - ویجیاتو دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟ - ویجیاتو

خرید دوربین مداربسته لامپی از فروشگاه تاپ دوربین

یکی از دغدغه‌های افراد در هنگام خرید سیستم‌های نظارتی، اصالت کالا است؛ زیرا نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت محصولات به وفور در بازار یافت می‌شوند. بی‌شک بهترین مرکز خرید دوربین مداربسته لامپی، تاپ دوربین است‌ که از جمله بزرگ‌ترین مرجع‌های معتبر در این حوزه به شمار می‌رود. فروشگاه تخصصی دوربین مداربسته تاپ دوربین علاوه بر ارائه کالاهای باکیفیت با مناسب‌ترین قیمت‌ها، اصالت دوربین‌های مدار بسته را تضمین می‌کند. همچنین می‌توانید برای نصب دوربین مدار بسته خود از دانش تکنسین‌های متخصص این مجموعه بهره‌مند شوید. این فروشگاه به تمامی شهرهای ایران ارسال دارد و برای راحتی شما عزیزان امکان پرداخت درب منزل را فراهم کرده است. علاوه بر موارد ذکر شده، شما می‌توانید تا هفت روز پس از خرید در صورت بروز مشکل فنی و یا عدم تطابق با مشخصات ارائه شده، محصول را مرجوع کنید و در چنین شرایطی مجموعه وجه پرداختی‌تان را به طور کامل عودت می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما