شناسهٔ خبر: 65552846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در کردستان + تصویر

کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال توسط سپاه بیت‌المقدس در استان کردستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با 15 اسفندماه و روز درختکاری، با حضور استاندار و فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی کاشت 500 هزار اصله نهال توسط سپاه و بسیج در استان آغاز شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در یک ماه گذشته زمینه غرس نهال در سپاه فراهم و امروز هم 500 نهال در محوطه سپاه و اماکن سازمانی و بیرون از مجموعه کاشت شد.

سردار امان‌اله گشتاسبی، با اشاره به اهمیت دین مبین اسلام به کاشت نهال، گفت: این کار باعث نشاط و می‌تواند برای نگهداشت خاک هم تأثیرگذار باشد. امیدواریم که با حضور بسیجیان عزیز و آحاد مردم سالانه یک میلیون نهال در استان کاشته شود.

کاشت 12 میلیون نهال در کردستان

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در حاشیه این مراسم گفت: سهم کردستان از کاشت یک میلیارد درخت، 12 میلیون نهال است اما امیدواریم بیشتر از این سهمیه بتوانیم در کردستان نهال غرس کنیم چراکه زمینه آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید نهال و کاشت آن اقدامات خوبی توسط منابع طبیعی در استان انجام شده است، گفت: کاشت درخت، مصداق کار خیر ماندگار، طبیعت‌دوستی و انجام وظیفه نسبت به نسل‌های آینده و کره زمین است.

استاندار کردستان تصریح کرد: هر نفر با کاشت یک درخت، صدقه جاریه و کاری ماندگار به یادگار بگذاریم و ایده عالی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور را محقق کنیم.

فرهنگ درختکاری در جامعه نهادینه شود

بهزاد شریفی‌پور، مدیرکل منابع‌طبیعی استان کردستان ضمن تبریک فرارسیدن این هفته؛ منابع طبیعی را بستری ارزشمند برای رونق کشاورزی و دامپروری دانست و اظهار کرد: این هفته با شعار «ایران سرسبز- ایران قوی» و آغاز «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه 15 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع‌طبیعی نام‌گذاری شده است، گفت: کاشت یک میلیارد درخت امسال برای نخستین در سطح کشور آغاز شده و قرار است که در قالب این طرح سالانه 250 میلیون اصله نهال در کل کشور و 3 میلیون در استان کردستان کاشت شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی استان کردستان با بیان اینکه نهال‌های موردنظر تولید و آماده عرضه و انتقال به عرصه و جوامع بشری است، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند تا این نهال‌ها کاشت شود. از 3 میلیون اصله نهال، یک میلیون و 900 هزار اصله مربوط به زارعت چوب و صنوبر تبریزی بوده که امیدواریم کاشت و نگهداری شود.

شریفی‌پور تصریح کرد: امیدواریم که فرهنگ درختکاری و نگهداری این میراث نهادینه و در راستای توسعه فضای جامعه شهری و روستایی گام برداریم.

به گزارش تسنیم؛ نظیر این مراسم در سایر شهرستان‌های استان نیز انجام و نهال توسط مسئولان کاشت شد.

نظر شما