شناسهٔ خبر: 65551631 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تقدیر دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از تعهد سیاسی کشورمان برای ارتقای سلامت

صبح امروز و با حضور وزیر بهداشت، وزرا و نمایندگانی از کشورها و سازمان‌های بین المللی، نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در پیامی تصویری به این همایش ضمن تقدیر از کشورمان به دلیل برگزاری این رویداد، توجه به پوشش همگانی سلامت را مهم و یکی از اولویت‌های اصلی آن سازمان دانست و گفت: توصیه می‌کنیم که تمرکز نظام‌های سلامت و از جمله ایران بر پرسنل بهداشتی و تقویت نظام ارجاع بیشتر شود.

وی اجرای برنامه ملی سلامت خانواده از سوی کشورمان را فرصت بسیار مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب و پیشگیری محور به مردم ارزیابی و عنوان کرد: درخواست داریم که دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان متعهد به حمایت از سلامت باشد همچنین ابزارها و امکانات سازمان جهانی بهداشت برای تقویت حوزه بهداشت و سلامت در اختیار همه کشورها از جمله ایران است.

حنان بلخی، رییس دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت نیز در پیام تصویری به این همایش، ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمایت از حوزه سلامت و نیز برگزاری این کنگره، تاکید کرد: از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم که خدمات بهداشتی مردم محور و در دسترس را ارائه می‌کند. دوران همه گیری کرونا نشان داد که همه ما برای ارتقای تاب آوری نظام‌های سلامت، باید رویکرد مشترک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های مهم و اساسی برای ارتقای پوشش همگانی سلامت دارد، افزود: تعهد سیاسی دولت‌ها نسبت به حمایت از سلامت هم مهم است و از سوی دیگر نیاز است تجارب کشورها برای ارتقای خدمات و شاخص‌های سلامت، اشتراک‌گذاری شود.

در این همایش ۵ پنل تخصصی با موضوعات مختلف از جمله ادغام آموزش، تقویت نظام شبکه، مردمی‌سازی نظام سلامت، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و سلامت الکترونیک با حضور متخصصان و صاحبنظران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

ارائه تجارب اجرای برنامه ملی سلامت در سطح کشور و برپایی نمایشگاه دستاوردهای حوزه سلامت کشورمان از دیگر بخش‌های این همایش دو روزه است.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این همایش، جمعی از سفرای کشورهای خارجی، تمامی معاونان و مدیران وزارت بهداشت، روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما