شناسهٔ خبر: 65542649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

تبریز- ایرنا- دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و مردم این استان برای تعیین و انتخاب ۱۹ نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی و ۶ عضو مجلس خبرگان رهبری به پای صندوق های رای رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در انتخابات ۱۱ اسفند رای گیری از مردم آذربایجان شرقی در سه هزار و ۲۳۲ شعبه و چهار هزار و ۸۶۸ نقطه از استان انجام شد و ۵۱۲ نامزد در مجلس شورای اسلامی و ۶ نامزد در مجلس خبرگان رهبری که ۲۵۹ نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و باقی در سایر حوزه‌های استان بودند با هم رقابت کردند.

از مجموع ۵۱۲ نامزد مجلس شورای اسلامی، ۴۴ نامزد زن برای مجلس شورای اسلامی در استان در معرض رای گیری مردم قرار گرفتند که ۲۴ نفر آن‌ها در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نامزد شده بودند.

تکلیف ۶ نماینده آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم به دور دوم موکول شد

تعداد واجدان شرایط در این دوره از انتخابات در آذربایجان شرقی سه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر بود که از این تعداد حدود ۴۱ درصد به پای صندوق های رای رفتند و ۱۳ منتخب از ۱۹ کرسی استان در مجلس شورای اسلامی را به طور مستقیم و در مرحله اول روانه بهارستان کردند ۱۲ نفر نیز با رای مردم به دور دوم راه یافتند تا تکلیف ۶ نماینده استان در این مجلس در دور دوم انتخابات مشخص شود.

چهار نماینده دور یازدهم آذربایجان شرقی صندلی خود را حفظ کردند

از ۱۳ منتخبی که با رای مردم و در دور اول روانه بهارستان شدند چهار نفر شامل روح الله متفکر آزاد و مسعود پزشکیان از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، محمد باقری بنابی از حوزه انتخابیه بناب و غلامرضا نوری قزلجه از حوزه بستان آباد صندلی خود را در مجلس حفظ کردند اما ۹ منتخب جدید به جای نمایندگان دوره یازدهم روانه مجلس شدند.

انتخابات در آذربایجان شرقی در سه حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر به دور دوم کشیده شد و ۱۲ نامزد شامل هشت نفر در تبریز، ۲ نفر در میانه و ۲ نفر در شبستر برای راهیابی به خانه ملت، در این دور رقابت خواهند کرد.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو

در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۲۹ نفر واجد شرایط بودند و از این تعداد ۲۹.۱۷ درصد پای صندوق های رای رفتند تا ۶ نماینده این حوزه را انتخاب کنند که در پایان انتخابات تنها ۲ منتخب در دور اول روانه مجلس شدند و هشت نفر نیز به دور دوم راه یافتند.

در این حوزه روح الله متفکرآزاد با کسب ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رای معادل ۲۷.۳۶ درصد آرا و مسعود پزشکیان با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رای معادل ۲۳.۹ درصد آرا در دور اول راهی بهارستان شدند.

علی جعفری آذر با ۶۷ هزار و ۵۵۲ رای، جواد عبادی با ۶۱ هزار و ۷۷۷ رای، علیرضا منادی۵۶ هزار و ۲۴۴ رای، رضا صدیقی ۵۵ هزار و ۱۷۷ رای، علی آجودان زاده ۵۳ هزار و ۹۲۲ رای، محمد حسین فرهنگی ۴۹ هزار و ۹۵۸ رای، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ۴۳ هزار و ۳۸۲ رای و علیرضا نوین با ۴۱ هزار و ۳۷۵ رای و قرار گرفتن در رتبه های سوم تا دهم، برای کسب چهار کرسی دیگر مجلس از این حوزه به دور دوم راه یافتند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

روح الله متفکر آزاد - منتخب اول

گرایش سیاسی: اصولگرا ( مورد حمایت شانا و امنا )

سن: ۴۱

مدرک تحصیلی: دکترای زیست شناسی

تعداد آرا: ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۴۵۵ هزار و ۶۶۲

درصد آرا: ۲۷.۳۶

حضور در مجلس: دومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۲۵۹ نفر

دهه شصتی که نفر اول انتخابات حوزه تبریز شد

متفکر آزاد متولد ۱۳۶۱ دارای سه فرزند است و نماینده مردم این حوزه انتخابیه در دور یازدهم، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در سه اجلاسیه و داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود، اکنون وی دبیر اول مجلس شورای اسلامی است.

عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ریاست فراکسیون دانشگاهیان مجلس، دبیری فراکسیون کشورهای عضو اکو، سخنگوی فراکسیون حمایت از تولید در مجلس و نایب رییسی فراکسیون جبهه مقاومت از دیگر سوابق کاری وی در نخستین حضورش در مجلس است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری، نفر اول منتخب مجلس در بین المجالس جهانی، رییس گروه دوستی ایران با کشورهای ژاپن، کره جنوبی، سنگال، سورینام و اروگوئه، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و دانشیار دانشکده علوم طبیعی در این دانشگاه از سوابق کاری وی است.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

مسعود پزشکیان - منتخب دوم

گرایش سیاسی: اصلاح طلب

سن: ۶۹

مدرک تحصیلی: پزشک متخصص جراحی قلب

تعداد آرا: ۹۵ هزار و ۹۹۳ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۴۵۵ هزار و ۶۶۲

درصد آرا: ۲۳.۹

حضور در مجلس: پنجمین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۲۵۹ نفر

پزشکیان، مسن ترین منتخب مردم آذربایجان شرقی

مسعود پزشکیان نامزد انتخاباتی از حوزه انتخابی تبریز، اسکو و آذرشهر با کد انتخاباتی ۲۹۴، در سال ۱۳۳۳ در مهاباد به دنیا آمد و تا سیکل در آنجا درس خواند.

وی بعد به هنرستان کشاورزی در ارومیه رفت و سه سال در آنجا بود سپس به خدمت سربازی رفت و در زابل جزو سپاه ترویج بود.

پزشکیان پس از سربازی دیپلم طبیعی گرفت و سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تبریز قبول شد که به انقلاب و انقلاب فرهنگی خورد و ۱۰ سال طول کشید تا مدرک پزشک عمومی را از دانشگاه بگیرد.

از سوابق مهم اجرایی پزشکیان می توان به وزیر بهداشت در بین سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و نمایندگی چهار دوره مجلس از دور هشتم تا یازدهم مردم تبریز اشاره کرد.

وی نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

پزشکیان در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام‌نویسی کرد، اما صلاحیت وی تأیید نشد.

حوزه انتخابیه بستان آباد

در حوزه انتخابیه بستان آباد ۷۴ هزار و ۸۰۱ نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد ۶۳ درصد در انتخابات شرکت کردند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

غلامرضا نوری قزلجه

گرایش سیاسی: اصلاح طلب

سن: ۵۳

مدرک تحصیلی: دکترای توسعه کشاورزی (ارشد مدیریت کشاورزی)

تعداد آرا: ۱۷ هزار و ۱۸ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۴۷هزار و ۱۲۵ رای

درصد آرا: ۳۷.۹۲

حضور در مجلس: سومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۲۳ نفر

نماینده ادوار نهم و یازدهم، باز هم بهارستانی شد

نوری قزلجه که در سال ۱۳۴۹ در قزلجه آذربایجان شرقی متولد شد او پس از پشت سر گذاشتن دوران ابتدایی در محل تولد خود، دوره متوسطه را در هنرستان کشاورزی تبریز سپری کرد و در سال ۱۳۶۷ راهی دانشگاه شد.

وی مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی گرایش سیاست و توسعه کشاورزی و دکترای اقتصاد کشاورزی گرایش سیاست و توسعه کشاورزی را دریافت کرده است.

نوری پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی در سال ۱۳۷۱ و گذراندن دوران خدمت سربازی، در جهاد سازندگی شهرستان بستان آباد استخدام شد و در سمت هایی از جمله کارشناسی، ریاست اداره، معاونت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت کرد.

وی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتخابات ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ شرکت کرد و توانست به عنوان نماینده مردم بستان آباد به مجلس راه یابد.

پس از پایان دوره نهم مجلس به عنوان جانشین قائم مقام وزیر کشاورزی منصوب شد و همزمان مشاور وزیر جهاد کشاورزی وقت بود و پس از آن به عنوان معاون ارتباطات حوزه ریاست مجلس و سرانجام به عنوان معاون اجرایی علی لاریجانی منصوب شد و تا آغاز دوره یازدهم مجلس در این سمت باقی ماند.

نوری قزلجه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز ثبت نام کرد و توانست با جلب اعتماد مردم برای بار دوم راهی مجلس شود.

حوزه انتخابیه بناب

در حوزه انتخابیه بناب ۱۰۴هزار و ۹۰۶ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۶۲هزار و ۷۵۰ نفر معادل ۶۳ درصد در انتخابات مشارکت و محمد باقری بنابی را برای سومین بار روانه بهارستان کردند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

محمد باقری بنابی معروف به شیخ رضا ( تنها روحانی منتخب مجلس دوازدهم از آذربایجان شرقی)

گرایش سیاسی: اصلاح طلب

سن: ۵۲

مدرک تحصیلی: دکترای فلسفه

تعداد آرا: ۲۳ هزار و ۳۴۳ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۶۲ هزار و ۷۵۰ رای

درصد آرا: ۳۷.۲

حضور در مجلس: سومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۱۳ نفر

بنابی ها بازهم به شیخ رضا اعتماد کردند

حجت الاسلام حاج شیخ رضا باقری بنابی به خاطر تحصیل پدرش در نجف اشرف در آن شهر مقدس دیده به جهان گشود، وی در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی متولد شده و تا چهار سالگی در نجف اشرف اقامت داشت.

وی در سال ۱۳۶۹ وارد حوزه مقدس حضرت ولی عصر (عج) بناب شد و پس از تحصیلات مقدماتی در این حوزه، برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم مشرف شد.

بعد از ورود به حوزه علمیه قم دروس سطوح عالی و خارج حوزه را نزد آیات عظام و مراجع بزرگوار حضرت آیت الله بهجت ، حضرت آیت الله تبریزی و حضرت آیت الله سبحانی تحصیل کرد و همزمان در رشته علوم سیاسی از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی فارغ التحصیل شد.

مدرس دانشگاه، مسئولیت ستاد اقامه نماز جمعه بناب و نمایندگی ادوار نهم و یازدهم از جمله سوابق این منتخب مردم است.

حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر

تعداد واجدان شرایط در این حوزه انتخابیه ۲۵۸ هزار و ۱۳ نفر بود که از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۶۴۸ نفر معادل ۴۹.۹۲ درصد در انتخابات مشارکت کردند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

سیدفرید موسوی

گرایش سیاسی: اصلاح طلب

سن: ۴۳

مدرک تحصیلی: دکترای مدیریت

تعداد آرا: ۳۲ هزار ۸۷۶ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۱۲۸ هزار و ۶۴۸ رای

درصد آرا: ۲۷.۹۶

حضور در مجلس: نخستین دوره در آذربایجان شرقی و دومین دور در کشور

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۴۲ نفر

موسوی این بار از مراغه و عجب شیر منتخب شد

سید فرید موسوی که نماینده مردم تهران در دوره دهم بود این بار از مراغه و عجب شیر روانه بهارستان شد.

وی در سال ۱۳۵۹ در مراغه به دنیا آمد و دارای مدرک دکتری مدیریت و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی است.
فعالیت در شبکه بانکی در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی را در بانک توسعه صادرات ایران از سال ۱۳۸۷ در سابقه خود دارد.
علاوه بر عضویت در هیئت علمی دانشگاه؛ عضویت در هیات مدیره بانک ملی ایران، معاونت کل اعتباری بانک ملی، سرپرستی دبیرخانه بانکداری اسلامی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران (وابسته به بانک مرکزی)، عضویت در هیئت امنای صندوق توسعه ملی و عضویت در هیئت امنای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران از دیگر سوابق کاری وی است.

حوزه انتخابیه اهر و هریس

در حوزه انتخابیه اهر و هریس ۱۵۷ هزار و ۶۹۸ نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد حدود ۵۳ درصد معادل ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر پای صندوق های رای رفتند و بیت الله عبدالهی را با ۳۱ هزار و ۶۷۶ رای روانه مجلس کردند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

بیت اله عبداللهی

گرایش سیاسی: اصلاح طلب

سن: ۶۴

مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد مدیریت

تعداد آرا: ۳۱ هزار و ۶۷۶ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۸۳ هزار و ۵۰۰ رای

درصد آرا: ۴۱.۲۹

حضور در مجلس: دومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۳۶ نفر

انتخاب مجدد بیت اله عبداللهی پس از یک دوره

مردم حوزه انتخابیه اهر و هریس در این دوره از انتخابات با رای خود بیت اله عبداللهی را روانه مجلس کردند و پس از یک دوره تنفس، دوباره به وی اعتماد کردند.

وی در سال ۱۳۳۸ در هریس متولد شد در دوره دهم و پس از ابطال انتخابات اهر و هریس از سوی شورای نگهبان، از راهیابی به مجلس بازماند اما در انتخابات میان دوره ای با شکست نامزد اصولگرایان به مجلس راه پیدا کرد.

وی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت بوده و دوره‌های متعدد مدیریت سیاسی، مدیریت بحران، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را گذرانده است.
فرماندار شهرستان های هریس، شبستر، سراب، مرند؛ مدیرعامل صنایع دستی شمال غرب کشور (استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان)؛ مدیر کل اداری و مالی استانداری آذربایجان شرقی؛ مدیر کل آمار و اطلاعات (اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) معاونت و برنامه‌ریزی استان؛ مشاور ایثارگران استاندار؛ مسئول امور اقتصادی و بانک‌ها و بیمه بازرسی آذربایجان شرقی، فرماندار نمونه استان آذربایجان شرقی و مدیر کل نمونه آذربایجان شرقی در کارنامه فعالیت های مدیریت وی دیده می شود.

حوزه انتخابیه سراب

در حوزه انتخابیه سراب که یک کرسی در مجلس دارد ۹۶ هزار و ۷۰۱ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۷۵۷ نفر به پای صندوق رای رفتند و مجید نصیرپور را با ۱۳ هزار و ۱۹۹ رای را روانه مجلس کردند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

مجید نصیرپور

گرایش سیاسی: اصلاح طلب

سن: ۵۵

مدرک تحصیلی: دکترای جامعه شناسی

تعداد آرا: ۱۳ هزار و ۱۹۹ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۶۵ هزار و ۷۵۷ رای

درصد آرا: ۲۲.۴۴

حضور در مجلس: دومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۲۸ نفر

سرابی ها به نماینده سه دوره قبل رای دادند

مجید نصیرپور سردهایی به سال ۱۳۴۷ هجری شمسی در تهران دیده به جهان گشود، این نماینده اصلاح طلب شهرستان سراب پیش از این نیز در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم سراب بود.
وی دارای دکترای جامعه شناسی بوده و در کارنامه مدیریتی خود مدیرکل کمیسیون ها، صحنه و مشاورین مجلس شورای اسلامی؛ نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم و فعالیت در معاونت نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری دیده می شود.
مجید نصیرپور سردهایی، در مجلس هشتم نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم (در سال اول فعالیت مجلس) بود.
وی در دولت اول حسن روحانی به عنوان معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری مشغول به خدمت بود.
نصیرپور سردهایی، داوطلب نمایندگی در دوره‌های ششم و هفتم نیز بود که در نهایت در انتخابات مجلس هشتم به پیروزی رسید.

حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند

در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند از تعداد ۷۶ هزار و ۷۸۳ واجد شرایط رای دادن، ۶۲ هزار ۴۳۶ نفر مشارکت کردند و بهنام رضوانی را راهی بهارستان کردند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

بهنام رضوانی

گرایش سیاسی: اصول گرا

سن: ۶۰

مدرک تحصیلی: دکترای حقوق

تعداد آرا: ۲۲ هزار و ۲۴۶ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه:۶۲ هزار و ۴۳۶ رای

درصد آرا: ۳۵.۶۳

حضور در مجلس: نخستین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۴۵ نفر

کلیبری ها به تازه واردی حقوقدان رای دادند

مردم حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی با رای دادن به رضوانی، راه را برای وی باز کردند تا وی برای چهار سال نماینده آنها در مجلس باشد.

بهنام رضوانی متولد سال ۱۳۴۳ در کلیبر است وی دانش آموخته دکترای حقوق بوده و عضو کانون وکلای آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه شهرستان های مرند، کلیبر و اسکو، مدیرکل حقوقی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرماندار بناب و مرند از سوابق وی است.

حوزه انتخابیه ورزقان

در حوزه انتخابیه ورزقان تعداد واجدان شرایط ۴۰هزار و ۴۵۹ نفر بود که به دلیل حضور بیشتر تمامی ورزقانی های مهاجر برای رای دادن در این حوزه، ۱۲۰ درصد مشارکت در منطقه ثبت و رضا علیزاده با رای مردم روانه بهارستان شد.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

رضا علیزاده

گرایش سیاسی: اصول گرا

سن: ۵۵

مدرک تحصیلی: دکترای مدیریت صنعتی

تعداد آرا: ۲۴ هزار و ۳۴۸ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۴۵هزار و ۴۴۵ رای

درصد آرا: ۵۴.۶

حضور در مجلس: سومین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۳۶ نفر

علیزاده برای سومین بار از ورزقان راهی خانه ملت شد

رضا علیزاده متولد ۱۳۴۷ هجری شمسی در روستای کاسین از توابع ورزقان است تحصیلات دوره ابتدائی و راهنمائی را در همان روستا به پایان رساند اما به دلیل نبود امکانات ادامه تحصیل در روستا برای ادامه تحصیل به تبریز عزیمت کرد و دوران دبیرستان و دانشگاه را در تبریز سپری کرد.

وی دارای مدرک دکتر مدیریت صنعتی بوده و در کارنامه فعالیت سیاسی وی ۲ دوره نمایندگی مردم ورزقان و خاروانا در ادوار هشتم و دهم به چشم می خورد.


حوزه انتخابیه مرند و جلفا

در حوزه انتخابیه مرند و جلفا ۲۳۴ هزار و ۹۰۶ واجد شرایط رای دادن بودند که ۱۰۷ هزار و ۴۷۳ نفر شرکت کردند و عزت اله حبیب زاده با کسب ۴۰ هزار و ۲۳ رای از این حوزه راهی مجلس دوازدهم شد.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

عزت اله حبیب زاده

گرایش : اصولگرا

سن : ۵۱

مدرک تحصیلی : دکترای علوم سیاسی

تعداد آرا : ۴۰ هزار و ۲۳

مجموع آرا: ۱۰۷ هزار و ۴۷۴

درصد آرا ۳۷.۲۴

کارآفرین و فعال اقتصادی از مرند راهی مجلس شد

حبیب زاده به سال ۱۳۵۱ در روستای دیزج قربان مرند دیده به جهان گشود و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است.
در کارنامه وی ارائه خدمات پیشگیری ، درمانی و حمایتی در زمان شیوع بیماری کرونا، عضو فعال مجمع خیرین سلامت شهرستان مرند، مشاوره ، همکار ی و تعامل فکری و اجتماعی با بیمارستانهای سراسر کشور، عضو هیئت امنای هیئت های مذهبی شهرستان مرند به چشم می خورد.
همچنین در سوابق اقتصادی حبیب زاده مؤسس و عضو هیئت مرکزی، مرکز سی تی اسکن، تصویر برداری و تشخیص طبی حکیمان مرند، کارآفرین و فعال اقتصادی، تولید کننده تجهیزات پزشکی کشور دیده می شود.

حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق

تعداد واجدان شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق، ۶۸ هزار و ۸۱۰ نفر بود که از این تعداد ۴۸ هزار و ۲۴۳ نفر پای صندوق رای رفتند و با مشارکت بیش از ۷۰ درصدی، رضا شهسواری را روانه مجلس کردند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

رضا شهسواری

گرایش سیاسی: اصول گرا

سن:۴۷

مدرک تحصیلی: دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری

تعداد آرا: ۱۳ هزار و ۵۵۰ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۴۵هزار و ۴۴۵ رای

درصد آرا: ۲۸.۰۸

حضور در مجلس: نخستین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۴۱ نفر

هشترودی ها میدان را برای نامزد جوان باز کردند

در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی، مردم حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق، با مشارکت بالا، میدان را برای نامزد جوان باز کرده و رضا شهسواری را جایگزین نماینده قبلی خود در مجلس کردند.

فرامرز شهسواری متولد ۱۳۵۵ بوده و برای نخستین بار نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی می شود.

وی به عنوان پژوهشگر مطالعات امنیتی در معاونت روابط بین الملل امور خارجه فعالیت داشته و کاردار ایران در سفارت بغداد بوده است.

حوزه انتخابیه ملکان

در حوزه انتخابیه ملکان، ۸۷ هزار و ۸۷۷ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۵۹ هزار و ۳۹۴ نفر رای خود را به صندوق انداختند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

زهرا خدادادی

گرایش سیاسی: اصول گرا 

سن: ۳۷

مدرک تحصیلی: دکترای مدیریت مالی

تعداد آرا: ۱۳ هزار و ۶۱۳

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۵۹ هزار و ۳۹۴ رای

درصد آرا: ۲۲.۹۲

حضور در مجلس: نخستین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۱۹ داوطلب

جوان ترین منتخب آذربایجان شرقی از ملکان

مردم حوزه انتخابیه ملکان و لیلان در این دوره دست به انتخاب جدیدی زدند و جوان ترین منتخب استان را از این حوزه روانه بهارستان کردند.

زهرا خدادادی فرزند سلمان خدادادی از نمایندگان اسبق مجلس از این حوزه بوده و در سال ۱۳۶۵ در ملکان به دنیا آمده است.

وی دارای دکترای مدیریت مالی دولتی و به عنوان کارشناس ارشد نفت و گاز بیش از ۱۲ سال است که به عنوان مدیر بودجه شرکت نفت و گاز پارس فعالیت می کند و این نخستین تجربه وی در عرصه کاری پدر است.

حوزه انتخابیه میانه

در حوزه انتخابیه میانه ۱۳۹ هزار و ۳۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۲۴۳ نفر پای صندوق های رای رفتند و کمترین درصد مشارکت استان پس از تبریز نیز مربوط به این حوزه است.

این حوزه انتخابیه ۲ کرسی در مجلس دارد که در دور اول، مریم عبداللهی با کسب حد نصاب لازم به مجلس راه یافت و ۲ نماینده دیگر به دور دوم رفتند.

آشنایی با منتخبان مردم آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم

مریم عبداللهی

گرایش سیاسی: مستقل

سن:۴۱

مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد ریاضی کاربردی

تعداد آرا: ۲۱ هزار و ۴۶۹ رای

مجموع آرا مأخوذه در حوزه انتخابیه: ۶۳ هزار و ۲۴۳ رای

درصد آرا: ۳۲.۰۲

حضور در مجلس: نخستین دوره

تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه: ۳۸

سبقت گرفتن عبداللهی از پیشکسوتان سیاسی میانه

مریم عبدالهی که توانست در دور اول آرای لازم برای حضور در مجلس را کسب کند و از پیشکسوتان این عرصه در این حوزه انتخابیه سبقت بگیرد در سال ۱۳۶۱ در میانه متولد شد.

وی در دور قبلی نیز از این حوزه نامزد شده بود که نتوانست آرای لازم را کسب تصاحب کند.

وی مدرس دانشگاه بوده و در کارنامه فعالیت خود فعالیت در معاونت پارلمانی وزارت راه و شهرسازی، فعالیت در معاونت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو هیات مدیره کانون کشوری اساتید مدعو دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران، رئیس انجمن صنفی مدعو دانشگاه های آذربایجان شرقی، رئیس کانون کشوری اساتید مدعو دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران را دارد.

انتخابات شبستر به دور دوم کشید

یکی دیگر از حوزه های انتخابیه آذربایجان شرقی که به همراه تبریز و میانه به دور دوم کشیده شده حوزه شبستر است که هیچ کدام از نامزدها موفق به کسب حدنصاب لازم نشدند و ۲ نامزد ( محمود طاهری و حسن غیاثی ) با کسب بیشترین آرا، در دور دوم برای راهیابی به مجلس با هم رقابت خواهند کرد.

بازمانده های مجلس یازدهم

در کنار احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس یازدهم، سید علی موسوی از ملکان، علی علیزاده از مراغه و عجب شیر، معصومه پاشایی از مرند و جلفا، یوسف داودی از سراب ، جعفر راستی از شبستر، احمد محزم زاده از اهر و هریس ، حسین حاتمی از کلیبر، سید حمزه امینی از هشترود چاراویماق و الله وردی دهقانی از حوزه ورزقان دیگر نماینده های دور قبل مجلس از آذربایجان شرقی بودند که به مجلس دوازدهم راه نیافتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه جاری برگزار شد و آذربایجان شرقی مشارکت ۴۱ درصدی داشت.

نظر شما